رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر:
به گزارش تابناک سمنان ،حمیدرضا عبدوس رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از اجرایی شدن طرح‌های حفاظت و احیای منابع طبیعی خبر داد و گفت: جنگل نیز به عنوان مهم‌ترین ذخیره‌گاه‌های کشور در اولویت این طرح‌ها هستند.
کد خبر: ۶۱۶۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ 07 June 2018
یه گزارش تابناک سمنان ،حمیدرضا عبدوس از اجرای اولین طرح جنگلانه (جنگلیاری مشارکتی )در سال 97در استان سمنان در شهرستان مهدیشهر با کشت بذر بلوط در 10 هکتار از منطقه جنگلی وارتا با مشارکت خیرین منابع طبیعی خبر داد.
 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر از شروع جنگلیاری مشارکتی  با هدف مشارکت حداکثری آحاد جامعه بخصوص طبیعت دوستان ، کوهنوردان و تشکلهای مردم نهاد و با تکیه بر توان خیرین منابع طبیعی و با هدف احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی و مرتعی شهرستان مهدیشهرخبر داد.
عبدوس گفت: بمنظور کاشت بذر بلوط در منطقه جنگلی وارتا شهرستان مهدیشهر طرح جنگلانه به همت تشکلهای مردم نهاد در استان برگزار گردید که در شهرستان مهدیشهر به مساحت10هکتار با حضور کوهنوردان بذر جنگلی بلوط کاشت شد طرح‌های جنگل‌کاری یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان است که در دو سال اخیر با شتاب بیشتری در حال  اجرا است.  
عبدوس اظهار داشت : طرح جنگلانه، پنجمین سال فعالیتش را در سطح ملی، در استان سمنان و شهرستان مهدیشهر با حضور فعال هئیت کوهنوردی استان و شهرستان، گروه‌های کوهنوردی سازمان‌های مردم نهاد، دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی، همراهی و همکاری شورای اسلامی روستاها ، مردم ،جوامع محلی ، مسئولین دولتی و باهدف حفظ و احیا جنگل‌ها و مراتع می گذراند.
حمیدرضا عبدوس مشارکت مردمی را در احیای جنگلهای مخروبه شهرستان  را با توجه به افزایش جهانی گرمای کره زمین، تغییر اقلیم و خشکسالی های پی در پی ، اقدامات مخرب انسانی، چرای دام و کمبود اعتبارات بسیار مهم دانست و اظهار کرد: توانسته‌ایم در اجرای طرح های جنگلیاری مشارکتی ضمن فرهنگ سازی و تشویق مردم نسبت به حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی ،  به‌نوعی به مردم آگاهی دهیم که در این کار خیر سهیم شوند علاوه بر مشارکت درکشت بذر ، نهال و آبیاری، بخشی از هزینه ها را به عنوان نذر طبیعت متقبل شوند.
عبدوس از همه دوستداران منابع طبیعی که دلسوزانه و مشتاقانه از صبح زود در طرح های جنگلیاری مشارکت نموده و دلها را به طبیعت سپرده و نذر آن می کنند تشکر و قدردانی نمود و اظهار داشت طبیعت شعور دارد و مهربانی را درک می کند و قدردان مهرتان هست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار