کد خبر: ۶۱۶۰۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲ 07 June 2018
به گزارش جام جم آنلاین، حسین توکلی در گفتگو با مهر افزود: دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ به همراه اصلاحیه آن در سایت سازمان سنجش قرار دارد و داوطلبان می توانند با توجه به دفترچه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
وی افزود: از تعداد ۷۳۶ هزار و ۳۸۷ داوطلب ثبت نام کننده در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷، تعداد ۵۷۵ هزار و ۶ نفر در جلسه آزمون حاضر بودند که از این تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: از تعداد ۵۷۳ هزار و ۹۴۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تاکنون ۹۰ هزار و ۴۷۹ نفر، رشته های مورد نظر خود را انتخاب کرده اند.
وی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد سال ۹۷ می توانند تا روز شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ برای انتخاب ۱۰۰ کدرشته از میان کدرشته امتحانی مجاز خود اقدام کنند.
توکلی گفت: داوطلبانی که انتخاب رشته کرده اند می توانند با توجه به اصلاحیه منتشر شده نسبت به ویرایش کدرشته های انتخابی خود اقدام کنند. سایر داوطلبان مجاز نیز تا شنبه ۱۹ خردادماه فرصت دارند در این آزمون انتخاب رشته کنند.
وی اضافه کرد: داوطلبان مجاز توجه داشته باشند که در صورتی که مجاز به انتخاب رشته های دوره های روزانه، شبانه و یا سایر دوره ها شده اند می توانند با توجه به دوره مورد پذیرش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
مشاور عالی سازمان سنجش اظهار داشت: با توجه به اعلام دانشگاه آزاد نیز آن دسته از داوطلبانی که بر اساس کارنامه اعلام نتیجه، مجاز به انتخاب رشته در آزمون شده و علاقه مند به انتخاب رشته های دانشگاه آزاد هستند لازم است برای اطلاع از نحوه انتخاب رشته دانشگاه آزاد، از ۲۰ خرداد به سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد مراجعه کنند و بر اساس ضوابط، انتخاب رشته کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار