کد خبر: ۶۱۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 29 May 2018


با حضور مسئولان کشوری و استانی و برای دومین بار معرفت آذری مدیریت جامعه عشایری استان اردبیل را عهده‌دار شد.

به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، در مراسمی که در ساختمان جهاد کشاورزی اردبیل برگزار شد با تکریم قادر هنرمند مدیرکل سابق امور عشایری استان اردبیل معرفت آذری که پیش از این نیز سابقه مدیریت در این امور عشایری را در دوران دولت دهم را داشته سکاندار جدید این اداره کل شد.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان اردبیل نگاه علوی به مدیریت را نگاه همراه با صداقت و امانتداری توصیف و اظهار کرد: نگاه طعمه‌گرایانه به مسئولیت‌ها همراه با ثروت، زر و زور و نگاه مادی مغایر اهداف جامعه اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام اکبر اکبری نقش جامعه عشایری را در تامین امنیت غذایی بسیار مهم و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: عشایر شاهسون ما به عنوان سومین ایل بزرگ کشور در جبهه تولید نقش بی‌بدیلی دارند و انتظار می‌رود مدیریت جدید در تکمیل پروژه‌ها و واگذاری پایاب سدها به تولیدکنندگان این بخش نقش مهمی را در ارتقای رفاه جامعه عشایری انجام دهند.
 
وی تولیدات جامعه عشایری را نمادی از تولید داخلی اعلام کرد و افزود: جامعه عشایری امروز بیش از هر زمان دیگر در حوزه توانمندی تولید و اشتغال فرزندانشان به کارهای اولویت‌دار و ضروری نیاز دارند.
 
مدیر کل دفتر فنی استانداری اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه 30 درصد محصولات لبنی و دامی استان را عشایر با یک  و نیم میلیون واحد دامی برعهده‌ دارند، اظهار کرد: سخن ماندگار امام راحل که از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کردند مسئولیت و ماموریت اصلی مسئولان در عرصه خدمت‌رسانی به این جامعه را به خوبی تبیین می‌کنند.
 
موسی کنعانپور گفت: در کنار حل مشکلات جامعه عشایری انتظار می‌رود مدیریت جدید این مجموعه با هماهنگی و همراهی کارشناسان و متخصصان زمینه حل مشکلات عشایر را فراهم کنند.
 
مدیر کل سابق امور عشایری استان اردبیل نیز با اشاره به سیمای جامعه عشایری و توان تولید آنها در عرصه‌های مختلف اظهار کرد: در حال حاضر 55 درصد عشایر از آب شرب، 50 درصد از راه مناسب، 98 درصد از برق و 60 درصد نیز از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند.
 
قادر هنرمند به عملکرد شاخص چهار سال گذشته مسئولیت خود اشاره کرد و افزود: بازگشایی 4 هزار و 300 کیلومتر راه عشایری، آبرسانی به 149 قشلاق به شکل سیار، تامین دام و نهاده‌های عشایر، راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی در مناطق عشایری و ییلاقی، پرداخت 16 میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود 12 درصد به عشایر و تثبیت حقوق بهره‌برداران در پایاب سد خدافرین در این مدت انجام شده ولی همچنان انتظار می‌رود 28 دستگاه متولی ما را در ارائه خدمات به جامعه عشایری کمک کند

مدیر کل جدید امور عشایری استان اردبیل نیز با اشاره به افزایش سهم جامعه عشایری در تولید و تقویت اقتصاد داخلی بیان کرد: عشایر محور تولید و اشتغال هستند و ما اگر بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم اساسی‌ترین نقش را در تقویت اقتصاد مقاومتی و ملی انجام می‌دهیم.
 

معرفت آذری خاطرنشان کرد: در دوره جدید ماموریت و مسئولیت در این اداره کل با تکیه بر نیروی انسانی توانمند این اداره کل سعی بر حل مشکلات جامعه عشایری ناشی از خشکسالی، کمبود علوفه، بیماری‌های دامی، نبود راه مناسب برای عشایر کوچرو، پائین بودن سطح بهداشت و سایر خدمات رفاهی با هدف اصلاح و بهبود این امور خواهیم کرد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار