مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل خبر داد:
مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: ما طی روزهای گذشته با حدف دفترچه‌های کاغذی نسبت به ارائه خدمات در قالب نظام الکترونیکی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها اقدام کردیم.
کد خبر: ۶۱۱۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 27 May 2018
به گزارش تابناک اردبیل، خلیل‌اللهی اظهار کرد: ما به صورت پایلوت این طرح را در چهار بیمارستان اجرایی کردیم و با توسعه آن در همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سعی می‌کنیم مشکلات بیمه شدگان را از بابت صدور و ارائه دفترچه‌های کاغذی برطرف کرده و با هم‌پوشانی سایر بیمه‌ها کنترل هزینه‌ها را داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه 634 موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، خاطرنشان کرد: 95 درصد موسسات فعال در حوزه بهداشتی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و به بیمه‌شدگان ارائه خدمات می‌کنند.
 
مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل به آمار تامل‌برانگیز بیماران بستری و بستری موقت اشاره کرد و افزود: 351 هزار بار مراجعه در ماه توسط بیمه شدگان انجام می‌شود که 11 هزار و 600 مورد از آنها بستری و بستری موقت است که یک آمار عجیب و غریب به حساب می‌آید.
 
خلیل‌اللهی هزینه بیمه سلامت را در سال گذشته 233 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با افزوده شدن 42 میلیارد تومان هزینه بیمه روستایی جمع هزینه‌های بیمه سلامت به 275 میلیارد تومان می‌رسد.
 
وی بیان کرد: برای امسال نیز با در نظر گرفتن شرایط انقباضی بودجه 233 میلیارد تومان هزینه درمانی پیش‌بینی شده که امیدواریم با کم کردن برخی از هزینه‌های حاشیه‌ای بتوانیم به اهداف خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به بیمه‌شگان دست یابیم.
 
مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل ادامه داد: هزینه پرداختی ما به دانشگاه علوم پزشکی ماهانه 13میلیارد تومان و هزینه دارویی نیز 2 میلیارد و 600 میلیون تومان برآورد شده به طوری که ما بیش از 42 میلیارد تومان نیز از بابت بیمه روستایی به 408 هزار نفر از روستائیان پرداختی انجام دادیم.
 
خلیل‌اللهی افزود: ما 19 بار در ارزیابی‌های استانی رتبه ممتاز را به دست آوردیم به طوری که در 11 مورد اجرای طرح به صورت پایلوت کشوری سهیم بوده و 13 نفر از کادر بیمه سلامت عضو کمیته کشوری هستند. وی همچنین به حذف دفترچه‌های کاغذی و جایگزینی آن با خدمات الکترونیکی اشاره و تصریح کرد: ما امسال 111 برنامه را در بخش‌های مختلف عملیاتی خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار