رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود :
به گزارش تابناک سمنان ،ر ئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث‌فرهنگی، نمایشگاه شکوه هنر در محل موزه شاهرود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷ 16 May 2018
ه گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «حمیدرضا حسنی» امروز و در گفت و گویی افزود: نمایشگاه شکوه هنر شامل مجموعه ریتون‌های سفالی ادوار مختلف تاریخی است که در محل موزه شاهرود برپا می‌شود.
وی گفت: مراسم افتتاح این نمایشگاه از ساعت 21 تا 23 روز جمعه 28 اردیبهشت ماه 1397 برگزار می‌شود و بازدید از موزه و این نمایشگاه نیز در روز افتتاحیه رایگان است.
حسنی افزود: اجرای نقالی توسط خانم جهاندوست از هنرمندان برجسته کشوری و اجرای موسیقی مقامی خراسان توسط استاد محمود احراری از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری در روز افتتاح این نمایشگاه است.
وی به افتتاح نمایشگاه آوند آذین شامل مجموعه آینه، قاب و قلمدان با نقوش مینیاتور مربوط به دوره قاجار در موزه عرفان شرق بسطام در هفته میراث‌فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه تصاویر مربوط به دوره قاجار در محل ایوان اولجایتو مجموعه تاریخی بسطام به همت پایگاه میراث‌فرهنگی بسطام و خرقان از دیگر برنامه‌های هفته میراث فرهنگی در شهرستان شاهرود است.
شهرستان شاهرود دارای 148 اثر تاریخی ثبت در فهرست آثار ملی است که از این تعداد، 63 اثر شامل بناها، 73 تپه و محوطه تاریخی و 11 اثر معنوی است.
بیست و هشتم اردیبهشت ماه، روز جهانی موزه و آغازین روز هفته میراث‌فرهنگی است.
شعار روز جهانی موزه امسال ،«ارتباط خلاق و نوین موزه‌ها، رویکردهای جدید، مخاطبان جدی» است.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار