کد خبر: ۶۰۶۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 15 May 2018
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی عراق طی چند روز گذشته، پنج سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه مرزی عراق و سوریه دستگیر شدند.
افرادی که به بی رحمی و جنایت در گروه داعش معروف هستند ، اما در میان آنها شخصی به نام "صدام الجمل" با پرونده‌ای سنگین‌تر نسبت به همراهانش وجود دارد که سال 2016 برخی رسانه‌ها مرگ او را اعلام کردند اما مدتی بعد اخباری مبنی به زنده بودنش به گوش رسید .
"الجمل" که در سال 1987 متولد شد و در سال 2013 به داعش پیوست، در ریختن خون افراد بی‌گناه و سر بریدن زندانیان شهرت دارد. این تروریست یکی از افرادی است که در اعدام دردناک"معاذ الکساسبه" خلبان اردنی مشهور نقش بسیار مهمی داشت،کسی که سال 2014 پس از سقوط هواپیمایش در خاک رقه به اسارت تروریست‌های داعش در آمد و در سال 2015 توسط آنها زنده در آتش سوزانده شد.
یکی از افتخارات این سرکرده برجسته داعش انداختن عکس‌های یادگاری با سرهای بریده بود که تصویر زیر نمونه‌ای از کارهای اوست.
نمونه‌ای دیگر از اقدامات جنیاتکارانه او فرماندهی اولین حمله تروریست‌های داعش به البوکمال در سال 2014 بود.
این تروریست که پیش از پیوستن به داعش فعالیت‌هایی در زمینه قاچاق دخانیات داشت در اعترافات خود از سردرگمی عناصر باقی مانده داعش پس از شکست‌های سنگین گفت و اینکه آنها برای سرنوشتشان نگران هستند.
گفتنی است پدر معاذ الکساسبه نیز از دولت اردن درخواست کرده که قاتل پسرش را از عراق تحویل بگیرد و در کشور خودشان محاکمه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار