رئیس دانشکده کویر شناسی دانشگاه سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس دانشکده کویر شناسی دانشگاه سمنان از شناسایی علمی گونه‌های درختی سازگار با شرایط اقلیمی و آب و هوایی سمنان در قالب دو طرح تحقیقاتی توسط محققان دانشگاه سمنان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 14 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،دکتر محمدرضا یزدانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: دراین دو طرح که به منظور تعیین گونه‌های درختی سازگار با شرایط آب و هوایی شهر سمنان در حال اجرا است، گونه‌های درختی متنوعی کشت و مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
وی با اشاره به تعدد گونه‌های بررسی شده در این طرح‌ها افزود: در طرح اول، 15 گونه درختي از  زمستان 96 در  دانشگاه سمنان غرس شده است.
رئیس دانشکده کویر شناسی دانشگاه سمنان با بیان اینکه برای آبیاری این درختان از دو روش آبیاری قطره‌اي و زيرزميني یازيرسطحي استفاده شده است ادامه داد: سرو نقره‌اي، سرو شيراز، سرو خمره‌اي، زربين، زيتون تلخ، افراي سياه، پده، سپيدار، زبان گنجشك، ژينكو، عناب، توت آمريكايي، ليكلي آمريكايي، بلوط ايراني و  شب خست از جمله گونه‌هاي درختي استفاده شده در اين تحقيق است.
وی گفت: در طرح دوم نیز که در پنج نوع خاك شامل خاک طبيعي منطقه، خاك زراعي، مالچ كاه و كلش، هيدروژل و زئوليت از  زمستان سال 96 در حال اجراست، 600 اصله درخت کاشته شده است.
رئیس دانشکده کویر شناسی تصریح کرد:  بادامك، بنه، بلوط، سنجد، زيتون تلخ، زربين، ارغوان و داغداغان از درختان مورد استفاده در طرح دوم ناسایی علمی گونه‌های درختی سازگار با شرایط اقلیمی و آب و هوایی سمنان است.
دکتر یزدانی با بیان اینکه این دو طرح از سوی دانشكده كويرشناسي در حال انجام است، اظهار کرد: انتظار می‌رود با نهایی شدن این دو طرح ، گونه‌هاي مقاوم به شرايط آب و هوايي سمنان و نیز سیستم آبیاری متناسب با آنها براي كاشت مشخص و در اختیار مردم و دستگاه‌های مسوول قرار گیرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار