مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با برداشته شدن دیوارهای زندان مرکزی سمنان، گنج بزرگ و نهان شهر سمنان نمایان می‌شود.
کد خبر: ۶۰۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵ 14 May 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی» امروز و در گفت و گویی افزود: کاروانسرای صفوی واقع در مرکز شهر سمنان که سالهاست به عنوان زندان مرکزی سمنان از آن استفاده می‌شود، می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی و مهم گردشگری سمنان تبدیل شود.
وی گفت: جلسه‌های متعددی با مدیر کل زندان‌های استان برای انتقال زندان سمنان برگزار شده و در استان نیز انگیزه و عزم جدی برای انتقال زندان سمنان وجود دارد.
جهانشاهی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سالجاری و نهایتا تا سال آینده کار انتقال زندان مرکزی سمنان از کاروانسرای صفوی واقع در مرکز شهر سمنان انجام شود.
به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان نیز کاروانسرای شاه عباسی سمنان از اوایل انقلاب به دستورر استاندار وقت سمنان به عنوان زندان مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.
"حمیدرضا دوست‌محمدی" با بیان اینکه این کاروانسرا در بهمن ماه سال 1352 به شماره 967 به ثبت ملی رسیده است، گفت: این بنا پیش از آن که به زندان مرکزی سمنان تبدیل شود، محل استقرار" حفظ آثار ملی" بوده است.
وی افزود:" کاروانسرای شاه عباسی سمنان" یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده به دستور شاه عباس صفوی است که در دوران صفویه در مسیر جاده ابریشم و مسیرهای مواصلاتی ساخته شده است.
کاورانسرای شاه عباسی سمنان به دلیل قرارگیری در مرکز شهر سمنان می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر مبدل شود و انتقال زندان سمنان از این کاروانسرا سالهاست که به عنوان مطالبه میراث فرهنگی مطرح است.

 بازگشت            چاپ         

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار