مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: بیش از هفت اثر در استان سمنان قابلیت ثبت جهانی را دارند.
کد خبر: ۶۰۵۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۸ 14 May 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی» در گفت و گویی افزود: چشمه علی دامغان، هسته مرکزی شهر سمنان، مجموعه تاریخی بسطام در شاهرود، جاده تاریخی سنگفرش در گرمسار، مجموعه کاروانسراهای استان، تپه حصار و مسجد تاریخانه دامغان از جمله آثاری هستند که قابلیت ثبت جهانی دارند.
وی گفت: در نظر است تا پایان سالجاری یک اثر تاریخی استان به ثبت جهانی برسد و این تعداد تا سال 1400 به بیش از سه اثر افزایش یابد.
جهانشاهی با بیان اینکه اصلی ترین رویکرد این اداره کل جلب افزایش مشارکت در حوزه های مرتبط با میراث فرهنگی است، گفت: نگهداری، معرفی و ثبت آثار تاریخی در فهرست میراث جهانی نیاز به مشارکت عمومی دارد.
استان سمنان داراي بيش از یک هزار و 147 اثر تاريخي شناسايي شده است و تا كنون بیش از 800 اثر تاريخي، طبيعي و معنوي اين استان به ثبت ملي رسيده است.
649 اثر تاريخي استان شامل بنا، محوطه و تپه در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و دروازه ارگ سمنان، مسجد تاريخانه دامغان، مجموعه تاريخي بسطام، آرامگاه شيخ ابوالحسن خرقاني، مجموعه قصر بهرام گرمسار، بازار آرادان، كاروانسراي دهنمك و .... از جمله آثار تاريخي ثبت شده در فهرست ملي است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار