مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان بابیان اینکه ۸۰ تجهیز و هوشمند سازی چاه‌های کشاورزی استان اجرایی شده است، گفت: تنها ۲۰ درصد از اجرای این طرح باقی‌مانده است.
کد خبر: ۶۰۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 13 May 2018
به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حیدریان پیش از ظهر یک‌شنبه در جلسه شورای حفاظت آب شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان بابیان اینکه تا تحقق ۱۰۰ درصدی تجهیز چاه‌های آب کشاورزی به کنتورهای هوشمند تنها ۲۰ درصد باقی است، ابراز داشت: با برنامه‌ریزی جامع ۸۰ درصد چاه‌های آب کشاورزی به کنتورهای هوشمند تجهیز شدند که قطعا تا پایان سال جاری اجرای مابقی این طرح در دستور کار قرار خواهد گرفت.
وی بابیان اینکه هوشمند سازی کنتورهای چاه کشاورزی در راستای بهینه‌سازی مصرف آب انجام می‌شود، افزود: از تعداد ۴۰۰ حلقه چاه شناسایی‌شده با اضافه برداشت بالغ‌بر ۲۰ درصد و دبی پنج لیتر بر ثانیه دبی ۳۲۷ حلقه چاه به کنتور هوشمند تجهیز شدند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ضمن بیان اینکه با تجهیز ۷۳ چاه دیگر حدود ۹۰ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب اتفاق خواهد افتاد، ابراز داشت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده می‌شود لذا برای جلوگیری از بحران باید مدیریت مصرف در برنامه لحاظ شود.
حیدریان بابیان اینکه برای هوشمند سازی چاه‌های آب نیازمند به همکاری کشاورزان هستیم، تصریح کرد: با پیگیری هوشمند سازی کنتور چاه آب کشاورزی تا تاپایان سال جاری سمنان اولین استان به عنوان اجرای کامل این طرح شناخته خواهد شد.
وی افزود: با توجه به کمبود بارش های سال گذشته و وقوع خشکسالی باید به سمت بهینه‌سازی مصرف آب گام برداریم تا زمانی این امر محقق نشود نمی توان با بحران پیش رو مقابله کرد لذا برای گذر از این معضل در شرایط فعلی باید میزان مصرف در هر بخش شناسایی و بر اساس آن نیاز آب اختصاص پیدا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار