مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ازبرنامه‌ریزی این اداره کل برای افزایش حدودا دو و نیم برابری طرح‌های آبخیزداری و حفاظت خاک در این استان طی سال 97 خبر د
کد خبر: ۶۰۴۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 12 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان  اظهار کرد: امسال برای اجرایی شدن 25 هزار هکتار عملیات آبخیزداری در این استان برنامه‌ریزی شده است.
وی ادامه داد: برای اجرایی شدن این میزان طرح آبخیزداری به اعتباری حدود 250 میلیارد ریال نیاز است که پیش‌بینی لازم برای جذب و تخصیص آن صورت گرفته است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به اهمیت اجرای طرح‌های آبخیزداری و حفاظت خاک، افزود: این طرح‌ها در راستای اهداف سازمان جنلگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و به منظور حفاظت از خاک، کاهش خسارت ناشی از سیل، استفاده بهینه از روان‌آب‌ها و سیل‌های مخرب و همچنین کمک به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی در استان صورت می‌گیرد.
وی مساحت حوزه‌های آبخیز در این استان پهناور را حدود 5.5 میلیون هکتار اعلام کرد و گفت: مطالعات و تحقیقات میدانی کارشناسان این اداره کل نشان می‌دهد که حدود 2.1میلیون هکتار از این مناطق، سیل‌خیز هستند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: در سال‌های گذشته به طور متوسط سالانه طرح‌های حفاظتی و آبخیزداری در حدود 10 هزار هکتار انجام می‌شد که امسال این میزان به 25هزار هکتار افزایش می‌یابد.
حیدریان از برنامه‌ریزی برای بهره‌گیری از توان بخش خصوصی و جوامع محلی در اجرای این طرح‌ها خبر داد و اضافه کرد: طرح‌های آبخیزداری استان از طریق عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیکی و مدیریتی صورت گرفته و تلاش می‌شود که در اجرای این طرح‌ها از ظرفیت بخش خصوصی و به ویژه بهره‌برداران استفاده شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار