رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه گفت: پنج پهنه معدنی شناسایی شده در کرمانشاه عملا بلوکه است و امکان هیچ سرمایه‌گذاری در آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۶۰۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ 10 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،مرتضی عزیزی ، با اشاره به شناسایی پنج پهنه معدنی در استان، اظهار کرد: این پهنه‌ها شامل پهنه شمالِ سنقر در حوزه معادن فلزی، هرسین در حوزه سنگ تزئینی، اسلام آبادغرب در حوزه دولومیت، گیلانغرب در حوزه قیرطبیعی و پهنه میانی استان برای ذخایر سیلیس و ... است.

وی افزود: این پهنه‌ها چهار، پنج سال است که برای کارهای کارشناسی و مطالعات به شرکت‌هایی واگذار شده که نتیجه چندانی نداشته و عملا بلوکه است.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه این پنج پهنه از نظر ذخایر انواع مواد معدنی بسیار غنی هستند، تاکید کرد: این شرایط باعث شده امکان درخواست معدن و سرمایه‌گذاری در این حوزه را نداشته باشیم.

به گفته عزیزی، این پهنه‌ها 40 تا 50 درصد وسعت استان را به خود اختصاص داده و تقریبا چیز دیگری برای سرمایه‌گذاری‌های معدنی باقی نمانده است.

وی از تعطیلی بسیاری از معادن فعلی استان که از قبل مجوز گرفته بودند هم خبر داد و یادآوری کرد: از 350 معدن استان فقط 100 مورد آنها فعال باقی مانده بود.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون بسیاری از معادن موجود هم تعطیل شدند، افزود: اکنون فقط 20 تا 30 معدن فعال در استان داریم.

عزیزی به روز نبودن ماشین آلات، نبود سرمایه در گردش، عدم حمایت دولتی و... را از مهمترین دلایل تعطیلی معادن استان برشمرد و گفت: علاوه بر معارض‌های محلی، متاسفانه برخی ادارات نیز به معارضان معادن تعطیل شدند.

وی از مشکلات بیمه تامین اجتماعی، حقوق دولتی، مالیات و ... نیز که سد راه معادن استان شده انتقاد کرد.

رئیس نظام مهندسی معدن استان کرمانشاه معتقد است، با وجود این مشکلات، علی‌رغم پتانسیل‌های خوبی که در حوزه معادن استان داریم امکان سرمایه‌گذاری وجود ندارد.

عزیزی تصریح کرد: این امر مشکلات زیادی را نیز برای نظام مهندسی معدن استان به وجود آورده و با کمبود شدید منابع مالی مواجه هستیم.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار