رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان:
به گزارش تابناک سمنان ، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از آغاز عملیات بیابان زدائی در سطح 169هکتار از اراضی بیابانی آرادان خبر داد.
کد خبر: ۶۰۰۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷ 05 May 2018
میر حسین شاه حسینی  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اراضی بیابانی شهرستان آرادان حدود33 هزار هکتار وسعت دارد اظهار داشت: این اراضی بیابانی در جنوب، شرق و غرب این شهرستان ودر مناطق دهنمک و اراضی پایین دست دشت آرادان واقع شده که تاکنون حدود ۱۱هزار هکتار از این اراضی زیر پوشش عملیات تاغکاری و بیابان زدائی قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: امسال علاوه بر اقدامات بیابان زدائی عملیات مراقبت، آبیاری سنواتی گونه های کاشته شده در مساحتی حدود 125 هکتار در دستور کار قرار دارد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان حفظ و نگهداری از تاغزارهای ایجاد شده را بسیار مهم دانست و در همین ارتباط تصریح کرد: این تاغزارها که به عنوان جنگل کاری دست کاشت بیابانی در کشور منحصر به فرد می باشد طی سال های گذشته و با زحمات بسیار و صرف هزینه زیاد ایجاد شده است که مراقبت و نگهداری از این عرصه ها ضرورتی اجتناب ناپذیر می باشد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مراقبت و نگهداری از این پوشش های ایجاد شده که شامل اقداماتی همچون مبارزه با آفات و جوان سازی جنگل های دست کاشت می شود نیازمند تأمین اعتبارات مربوطه می باشد که در این خصوص حمایت و همکاری مسئولان و دستگاه های ذیربط را می طلبد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار