مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: کویر مرکزی در بارندگی‌های اخیر بیشترین آب را در خود ذخیره کرده و باید با مدیریت این منبع نقش مؤثری در حفظ منابع آبی برای مقابله با خشک‌سالی ایفا کند.
کد خبر: ۶۰۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 05 May 2018
به گزارش تابناک سمنان ،علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت:در یک ماه اخیر شاهد بارش‌های متعددی در برخی مناطق استان سمنان به‌ویژه ارتفاعات و مناطق کوهستانی بودیم.در این مدت بارندگی‌های شدید سبب آبگیری در سد خاکی سرحدات واقع در میامی شده است که این امر زمینه لازم برای ذخیره 25 هزار مترمکعب را در این منطقه فراهم کرده است.

وی در ادامه افزود : کمبود آب و بحران حشکسالی به‌شدت  سد خاکی سرحدات را تهدید می‌کند که بهره‌گیری از منابع آبی موجود و حفاظت از آن‌ها در اولویت شورای آب استان سمنان قرارگرفته است.جلوگیری از هدر رفت آب و تغذیه سفره‌های زیرزمینی از مهم‌ترین مسائلی است که پس از آبگیری در سد خاکی در میامی محقق می‌شود.

حیدریان تصریح کرد:سرازیر شدن آب به کویر مرکزی از دیگر آثار این بارندگی بوده است و این منطقه در بارندگی‌های اخیر بیشترین آب را در خود ذخیره کرده است و باید با مدیریت این منبع ایجادشده نقش مؤثری در حفظ منابع آبی برای مقابله با خشک‌سالی ایفا کند. آب مایع حیات زندگی بشر است و باید این مایع حیاتی برای نسل‌های آینده حفظ شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار