نماینده مردم گرمسار ،آرادان و ایوانکی:
به گزارش تابناک سمنان ،نماینده مردم گرمسار، آرادان و ایوانکی در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای طرح آبرسانی به گرمسار ، منجر به تامین آب پایدار در شرق استان می‌شود.
کد خبر: ۶۰۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸ 05 May 2018
به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای سمنان، دکتر غلامرضا کاتب در جلسه بررسی مشکلات و رفع موانع پروژه آبرسانی از سیمین دشت به گرمسار با  سرمایه گذاری بخش خصوصی و به روش خرید تضمینی آب ( BOT) که با حضور معاون وقت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری،  فرماندار گرمسار ، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان و... برگزار شد، با اشاره به پیشرفت 20 درصدی این پروژه افزود: اجرای این پروژه، کمبود آب و بحران کم‌آبی در بخش‌های مختلف شهرستان را مرتفع می‌کند.
وی با عنوان اینکه  پروژه فوق از معدود پروژه های بخش آب کشور می باشد که با سرمایه گزاری بخش خصوصی در حال انجام است بر همکاری ادارات و دوائر دولتی با سرمایه‌گذار پروژه تاکید کرد و افزود: باید تمهیدات لازم در راستای تسریع اجرای خط انتقال در محدوده استان سمنان و شهرستان گرمسار صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان نیز در این نشست گفت: طرح آبرسانی به منظور انتقال 21 میلیون متر مکعب آب شرب و صنعت از بند انحرافی سیمین دشت به  شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی می باشد که از این 21 میلیون متر مکعب، حدود 15 میلیون متر مکعب جهت مصرف آب شرب و حدود 6 میلیون متر مکعب نیز برای تامین آب بخش صنعت تخصیص یافته است.
دکتر ایرج حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان طول خط انتقال طرح آب رسانی به گرمسار را 74 کیلومتر عنوان کرد که از سیمین‌دشت (جنوب غربی فیروزکوه) تا تصفیه خانه گرمسار به طول 42 کیلومتر با سرمایه گزاری بخش خصوصی در حال اجرا بوده و تا کنون بیش از 20درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، و از تصفیه خانه گرمسار تا ایوانکی به طول 32 کیلومتر ، بطور کامل انجام و آماده بهره‌برداری می باشد .
وی افزود:با اجرای این پروژه با برآورد سرمایه‌گذاری بیش از 200 میلیارد تومان بخش مهمی از آب شرب و صنعت شهرهای گرمسار، آرادان و ایوانکی تأمین می‌شود.
فرماندارگرمسار نیز در این نشست خواستار تسریع در اجرای پروژه در حوزه استحفاظی گرمسار شد‌.
دکتر طاهری با اشاره به اینکه پروژه BOT مهم‌ترین و ماندگارترین پروژه‌ عمرانی این شهرستان است، افزود: در راستای تحقق این پروژه باید تعامل دستگاه‌های مرتبط و سرمایه گزار به نحو مطلوب انجام پذیرد.
در این جلسه در خصوص زمان اجرای پروژه B.O.T  در دو حوزه‌ی ، تملک و آزاد سازی اراضی در محدوده استان تهران و همچنین تسریع در اتمام لوله گذاری مسیر تعیین شده در محدوده استان سمنان و شهرستان گرمسار بحث و تبادل نظر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار