معاون فرماندار اردکان گفت: پتانسیل جوانی ، سرمایه ای است که باید قدر دانسته شود.
کد خبر: ۵۹۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷ 30 April 2018

معاون فرماندار اردکان در جلسه ستاد بزرگداشت روز جوان با تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و اعیاد شعبانیه با تأکید بر پرهیز از موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های هفته جوان گفت: پیش از این «سازمان ملی جوانان» به صورت متمرکز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی مسائل جوانان را بر عهده داشت و با انحلال این سازمان، مسئولیت خطیر ساماندهی امور جوانان به وزارت ورزش و جوانان واگذار شده است.

مصطفی پوردهقان با اشاره به این‌که در شهرستان اردکان رده سنی جوانان بخش قابل توجهی از جمعیت را تشکیل می‌دهند؛ افزود: باید از این فرصت با نگاه سرمایه‌ای بهره برد و با برنامه‌ریزی مناسب برای جوانان، اهداف بزرگ کشور را محقق کرد.

وی با اظهار تأسف از این‌که طی سال‌های طولانی از سرمایه جوانی در کشور به صورت شایسته استفاده نشده؛ بیان داشت: شهرداری‌ها باید بخشی از هزینه‌های خود را به حوزه‌های فرهنگی ورزشی و هنری جوانان هدایت کنند.

معاون فرماندار اردکان تصریح کرد: وظیفه دستگاه‌ها درابتدا نیازسنجی علمی دغدغه‌ها و نیازهای جوانان است و در مرحله بعد وظیفه تأمین زیرساخت‌های لازم در این حوزه و واگذاری امور به دست خود جوانان را بر عهده دارند.

این مقام مسئول کمبود فضا و برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای جوانان اردکانی را از معضلات و مشکلات اساسی در این حوزه برشمرد و گفت: این اولویت باید در دستگاه‌های مدیریت شهری مورد توجه و اقدام فوری و جدی قرارگیرد.

پوردهقان اردکان تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم به جوانان و خانواده‌ها از مسائلی است که باعث بهره‌گیری بیشتر و بهتر از ایام جوانی می‌شود و الگوهای مناسبی از مدیریت موفق را به جامعه معرفی خواهد کرد.

معاون فرماندار اردکان گفت: جمعیت بالای جوانان فرصت مناسبی برای مدیران فراهم آورده تا با استفاده از نظرات و دیدگاه‌های آن‌ها جامع‌نگری بیشتری به تصمیم‌گیری در امور مختلف بپردازند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد دستگاه‌های متولی با پرهیز از کلیشه‌ها، در اجرای برنامه‌ها از موازی‌کاری در این حوزه پرهیز کرده و هر دستگاه برنامه‌های تخصصی خود را ارائه و اجرا نماید.

گفتنی است همایش جوان انقلابی، مسابقات فرهنگی ورزشی هنری، دیدار با خانواده‌های جوان‌ترین شهیدان شهرستان، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، هنرهای تجسمی، ایجاد ایستگاه تست سلامت در دانشگاه‌ها، نشست کتابخوان ویژه جوانان و... ازجمله برنامه‌هایی است که توسط دستگاه‌های مسئول در هفته جوان شهرستان اردکان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار