کد خبر: ۵۹۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 25 April 2018
سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین با گرامی داشت یاد شهید پاسدار محمد منتظر قائم فرمانده سپاه یزد که در جریان کنترل اوضاع بعد از حمله نظامی آمریکا به طبس اعزام و در آنجا به شهادت رسید، گفت: اقدام نظامی آمریکا یک حرکت تجاوزگرایانه و کودتاگرایانه محسوب می‌شود.
وی افزود: در سال 59 و شکل گیری روند تحولات سیاسی کشور سفارت آمریکا به کنترل نیروهای انقلابی رسید محلی که به شهادت اسناد و مدارک عینی به مرکز جاسوسی در ایران تبدیل‌شده بود. بعد از این رخداد روز به روز مدارک جدیدی دال بر طراحی توطئه ها و جنایاتی که دولت آمریکا علیه مردم ایران روا داشته به جهان مخابره می شد.
این نماینده تصریح کرد: بوجود آمدن چنین شرایطی اصلا برای حیثیت بین المللی کاخ سفید مناسب نبود. لذا آنها تصیمی گرفتند با تجاوزی آشکار به کشوری مستقل حمله کنند و جاسوسان خود را از دست مردم و دانشجویان آزاد کنند اما علی رغم اینکه تمام محاسبات نظامی و امنیتی انجام شده بود امدادهای الهی به مدد مردم ایران شتافت و در جایی آنها فکر می کردند کسی متوجه حضور نظامیشان در صحرا نخواهد شد به یکباره نقشه شوم آنها برای کل دنیا افشا شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: حیثیت و اعتبار آمریکا بعد از شسکت طبس بشدت زیر سئوال رفت به گونه ای که آنها همواره ادعا داشتند از تکنولوژی برتر نظامی در دنیا برخوردار هستند اما نقطه ضعف های عملیاتی و فرماندهی ارتش آمریکا در این حادثه برای همگان نمایان و عجز مدیریتی مقامات امنیتی واشنگتن در طبس به شکل خفت برای آشکار شد.
نقوی حسینی تاکید کرد: شکست نظامیان آمریکا در طبس از عنایات خاصه خدا به مردم، نظام، امام و انقلاب اسلامی بود و خوی تجاوز گری آمریکا برای حامیان داخلی این دولت را بروز داد. از طرفی چون دولت آمریکا موفق به آزادسازی جاسوسان خود نشد این امر خیلی به افزایش اقتدار ملت ایران در منطقه و دنیا کمک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار