کد خبر: ۵۹۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵ 25 April 2018
به گزارش تابناک سمنان ،صبح چهارم اردیبهشت ماه 97 به مناسبت هفته سلامت، هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به اتفاق مدیران این دانشگاه با حضرت ایت الله شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.
در این دیدار دکتر مهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، ضمن ارائه توضیحاتی پیرامون شعار جهانی هفته سلامت، گزارشی در خصوص برنامه های انجام شده در سال گذشته و برنامه تحول نظام سلامت، گفت: شعار امسال وزارت بهداشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و امسال به حول قوه الهی تمامی حوزه های سلامت بیش از پیش فعالیت خواهند داشت.
دکتر شادنوش رئیس دانشگاه تصریح نمود:سازمان جهانی بهداشت بر این اصل بنا شده که همه افراد بتوانند به حق خود به بالاترین سطح ممکن از سلامت دست یابند و به منظور تاکید بر موضوعات مرتبط به حوزه سلامت همه ساله سازمان جهانی بهداشت شعاری را مطرح می کند که شعار سال 2018 این سازمان"پوشش همگانی سلامت، سلامت برای همه و در همه جا" است.
در این دیدار رئیس دانشگاه با اشاره به برگزاری اولین مجمع سلامت استان در فروردین ماه 97، بیان داشت: سلامت امری است که به همه دستگاه‌های اجرایی در جامعه مرتبط می شود، لذا سایر ارگان ها نیز باید در حوزه سلامت دخیل باشند.
دکتر شادنوش اذعان نمود: همانطور که مستحضرید در آموزه های دینی و اسلامی، سلامت و امنیت جزء حقوق اساسی انسان ها می باشد و بی توجهی به این موضوع جامعه را به خطر می اندازد.
وی با اشاره به این‌که استان سمنان جزء استان های پیشرو در حوزه تحول سلامت بوده است، گفت: بحمدالله با تلاش و کوشش دست‌اندرکاران حوزه سلامت استان سمنان از زمان اجرای طرح تحول سلامت، حتی در دورافتاده ترین روستاهای استان خدمات بهداشتی درمانی به مردم عزیز ارائه می گردد و ساختمان های مراکز بهداشتی که بیش از 25 سال قدمت داشتند نوسازی شده و امیدواریم تا چهل سال آینده در استان نیازی به تغییر نداشته باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بهره‌گیری از رهنمودهای آیت الله شاهچراغی را، روشنگر مسیر حرکت دانشگاهیان عنوان کرد و گفت: فرامین و راهنمایی‌های حضرت‌عالی در مسائل فرهنگی، اجتماعی و علمی به کار گرفته می‌شود و بی‌شک افق‌های جدیدی از پیشرفت و توسعه به روی دانشگاهیان گشوده خواهد شد.
حضرت آيت الله شاهچراغی نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان ضمن اظهار خشنودی از ديدار با اعضای هیات رئیسه و مدیران دانشگاه علوم پزشکی استان، فرخنده اعیاد شعبانیه و ولادت امام عصر (عج) را پیشاپیش تبریک گفت.  
نماینده ولی فقیه استان سمنان با اشاره به سخن امیرالمومنین در معرفی پیامبر به‌عنوان طبیب دوار، بیان داشت: زمانی‌که پزشکان در روستاها و مناطق محروم خدمات سلامت ارائه می نمایند در واقع کار پیامبران را انجام می دهند.
حضرت آیت الله شاهچراغي با اشاره به حدیثی از امام سجاد (ع)، بیان نمود: همانطور که امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه از خداوند منان سلامتی جسمی، دینی و اخلاقی را برای فرزندانش طلب می نماید، می توان گفت که مفهوم سلامتی فقط مربوط به سلامتی جسم و بدن نیست بلکه سلامتی دینی و اخلاقی را هم شامل می شود.
امام جمعه سمنان، تصریح کرد: موضوعاتی که اساسا با سلامت مردم در ارتباط هستند، از واجباتند و فرضیه به حساب می آیند، هفته سلامت نیز جزء روزها و هفته های واجب و لازم از سال است که یک فرضیه هم محسوب می شود.
در پایان این دیدار، حضرت آیت الله شاهچراغي از اقدامات انجام شده در راستای اجرای موفقیت آمیز برنامه تحول نظام سلامت و عملکرد با کیفیت بهداشت و درمان استان تقدیر و تشکر نمود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار