آیت الله مکارم شیرازی:
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، اعتماد مردم و مرجعیت را بزرگترین سرمایه کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و گفت: حراست از اعتماد عمومی به این نهاد انقلابی همواره باید در صدر فعالیت ها باشد.
کد خبر: ۵۹۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۵ 22 April 2018

به گزارش تابناک قم، وی در دیدار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم افزود: اگر اعتماد مردم متزلزل شود کمیته امداد سرمایه بزرگ خود را که همان اعتماد عمومی است از دست می دهد.

وی ادامه داد: در این راستا اطلاع رسانی درست از خدمات و فعالیت های مهم این نهاد می تواند در افزایش اعتماد مردم نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: وقتی از ما سوال می شود که آیا می توانیم فطریه را به کمیته امداد دهیم، در پاسخ اجازه می دهیم و این نشان از اعتماد مرجعیت به کمیته امداد است.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که کمیته امداد امام خمینی(ره) از برکات انقلاب اسلامی است، ادامه داد: متن انقلاب اسلامی استقرار حکومت دینی و الهی است و حواشی بسیاری دارد که کمتر از متن نیست، یکی از آن ها کمیته امداد محسوب می شود که از این طریق کمک های مردمی بسیاری صورت گرفته است.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که باید خدمات و برکات کمیته امداد به عنوان یکی از برکات انقلاب در جامعه به درستی تبیین شود، ابراز داشت: اعلام خدمات و فعالیت های مهم کمیته امداد موجب امیدوارتر شدن مردم نسبت به انقلاب می شود.

وی با تاکید بر توجه به برنامه های دینی و فرهنگی در کمیته امداد عنوان کرد: تقویت برنامه های دینی و فرهنگی برکات و آثار بیشتری در فعالیت های کمیته امداد خواهد داشت، چراکه تقویت مذهب سبب تقویت کارهای خیر مردمی می شود.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی باید در درجه اول کارها باشد، چراکه برنامه های فرهنگی اثرهای بسیاری دارد و راه های بسیاری در این زمینه وجود دارد که با اندیشه باید اجرا شود، گاهی برنامه های فرهنگی می تواند به صورت غیر مستقیم باشد و اهمیت مسائل دینی و اجتماعی برای مردم تبیین شود.

وی برنامه ریزی برای کاهش افراد تحت پوشش کمیته امداد را ضروری دانست و اظهار داشت: کمیته امداد با توانمندسازی و خودکفایی خانواده های تحت پوشش باید به دنبال زمینه سازی اشتغال، استقلال و خودکفایی اقتصادی خانواده ها باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار