کد خبر: ۵۹۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 21 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که کمیته بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به ریاست «سامی بارک» تونسی الاصل صبح امروز (شنبه) وارد شهر دومای سوریه شدند تا درباره ادعاهای استفاده ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی علیه دوما در هفتم آوریل تحقیق کنند.
این منبع افزود، تیم اطلاعات - امنیتی وابسته به تیم بازرسان بین‌المللی صبح روز جمعه وارد دوما شدند و به بازرسی امنیتی منطقه قبل از ورود تیم بازرسان پرداختند.
تیم اطلاعات - امنیتی چند روز پیش وارد دوما شدند اما در پی تیراندازی از سوی افرادی ناشناس که منجر به زخمی شدن یک نیروی امنیتی ارتش سوریه شد، فورا دوما را ترک کردند.
در این راستا استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه پس از دیدار با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی درخواست کرد، گروه بازرسان بین‌المللی سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اجازه ورود به شهر دوما در غوطه شرقی را بیابند.
دی‌میستورا گفت: ما می‌خواهیم به بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اجازه داده شود ماموریت خود را بدون هیچ‌ مانعی انجام دهند، آنها در شهر دوما می‌خواهند ماموریت خود را به شکلی سریع انجام دهند تا پرونده حملات شیمیایی بسته شود و ما به طرح اجرای مناطق کاهش تنش و روند سیاسی بازگردیم، سوریه به یک کانون تنش زده جهانی تبدیل شده است.
جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا نیز در واشنگتن گفت: آمریکا برای برخورد با هر گونه حمله شیمیایی جدیدی که دولت سوریه انجام دهد، آماده است.
ماتیس افزود: حملات اخیر آمریکا به سوریه با حمایتی بین‌المللی انجام شد.
وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: به اسد می‌گویم، نباید جامعه جهانی را نادیده بگیری، از اقیانوس آرام تا بروکسل در اروپا و از ریاض تا غرب حمایت کاملی از حملات اخیر علیه مراکز پژوهشی برنامه‌های سلاح‌های ویژه این کشور و سلاح‌های کشتار جمعی وجود دارد، بنابراین به اسد توصیه می‌کنم که موضعگیری جامعه جهانی در این خصوص را نادیده نگیرد، ما برای مقابله با هر مساله‌ای در آینده آماده‌ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار