کد خبر: ۵۹۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 21 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین دکتر احسان مقیمی، مدیر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران به مناسب روز جانباز به جام جم آنلاین گفت: سالگرد ولادت حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) در جمهوری اسلامی ایران روز «جانباز» نامگذاری شده زیرا او در صحنه ای کارزار کربلا در راه ولایت و عشق به الله چنان تابلویی را ترسیم کرد که تا جهان باقی است مثل مانندی نمی توان پیدا کرد وی آموزگاری بود که در یک نیمه روز همه دانش آموزان عالم را مخاطب قرار داد و درس مروت آزادگی محبت و عشق را تمرین نمود .
وی در خصوص خدمات ارائه شده به جانبازان گفت: ارائه تسهیلات پیش بینی شده در قوانین، بیمه تکمیلی خود و همه اعضای خانواده، تسهیل ماموریت اموزشی، معافیت مالیاتی، دیدار با جانبازان از سطح وزیر بهداشت تا مدیران دیگر وزارتخانه، اختصاص سانس های ویژه برای ورزش جانبازان، برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری مراسم تکریم جانبازان، اعزام جانبازان و خانواده های آنها به مشهد مقدس و... از جمله خدمات ارائه شده به جانبازان کشور است.
مدیر امور ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: جانبازان مایه افتخار و مباهات این ملت اند زیرا اینان شهدای زنده اند و تا پایان عمر درجه و نشان جانبازی را با افتخار و سربلندی به دوش خود دارند تا حجت و دلیلی بر مردم باشند و به آنان درس آزادگی و مقاومت بیاموزند جانبازی حاصل تلاش برای کسب رضای الهی است و محصول آن قلب شکسته است که وسیله ای است برای پرواز با اهل ملکوت.
مقیمی در رابطه با برخی از مشکلات جانبازان به جام جم آنلاین گفت: عدم تامین بعضی از دارو ها که در لیست بیمه وجود ندارد، وجود مشکلات اجتماعی و عدم مناسب سازی معابر برای این افراد – با افزایش سن مشکلات افزایش می یابد که با چکاب های دوره ای و اهتمام به ورزش پرداخت.
وی افزود: جانبازان به دلیل شرایطی جسمی خاصی که دارند برای تردد در داخل شهر همواره با مشکلات و معضلات مختلفی روبرو هستند که در این زمینه قانون با موظف کردن شهرداری و ادارات مختلف به مناسب‌سازی اقدام مناسبی را پیش‌بینی کرده است ولی متأسفانه شاهد این هستیم که این اقدامات در سطح حداقلی صورت گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: ترویج روحیه ایثار و جانبازی و استقرار این فرهنگ راه نفوذ سلطه گری را برای استکبار جهان برای همیشه سد می کند و این حقیقت است که استکبار جهانی به خوبی آن را دریافت کرده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار