کد خبر: ۵۹۲۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 18 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از سایت اداره ابخیز داری سمنان تفاهم‌نامه همکاري ادارات کل منابع طبيعي و آبخيزداري و زندان‌ها و اقدامات تاميني و تربيتي استان سمنان با هدف انجام اقدامات مشترک به منظور نگهداري، احياء و اصلاح عرصه‌هاي منابع طبيعي و کمک به اشتغال زندانيان توسط مديران کل اين دو دستگاه امضا و مبادله شد. 
اين تفاهم‌نامه در راستاي تحقق سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري و بر اساس ظرفيت‌هاي قانوني اصل 44 قانون اساسي و با توجه به لزوم افزايش بهره‌وري بخش منابع طبيعي و با هدف کمک به اشتغال مددجويان توسط محمود باهنر مدير کل زندان‌ها و عيلنقي حيدريان مدير کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان منعقد و مبادله شد.
در راستاي اين تفاهم‌نامه اداره کل زندانها و اقدامات تاميني و تربيتي استان سمنان متعهده شده در خصوص ساماندهي و معرفي مددجويان واجد شرايط در سراسر استان جهت شرکت در پروژه‌هاي مشترک احيايي و برنامه‌هاي آموزشي، اجراي عمليات حفاظتي و احياي عرصه‌هاي منابع طبيعي و نيز همکاري در برگزاري مراسم هفته منابع طبيعي و روز درختکاري اقدام نمايد.
همچنين تعهد اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان نيز در خصوص به‌کارگيري مددجويان واجد شرايط در انجام پروژه‌ها و طرح‌هاي توليد نهال، بيانبان‌زدايي، توليد بذر، کاشت گياهان دارويي و...، پرداخت هزينه‌هاي خدمات ارائه شده توسط مددجويان در طرح‌هاي مرتبط، برگزاري دوره‌هاي آموزش مرتبط با موضوعات منابع طبيعي براي زندانيان و معرفي مربيان با ارائه گواهي‌نامه مهارت و کمک به تامين نهاده‌ها و ملزومات مورد نياز جهت عمليات احيايي و اصلاحي از ديگر موضوعات اين تفاهم‌نامه و محورهاي همکاري است.
دو دستگاه در اين تفاهم‌نامه متعهد شده‌اند، مشترکا نسبت به نظارت و ارزيابي بر فعاليت‌هاي انجام گرفته در سطوح استاني و شهرستاني حداقل هر شش ماه يک بار اقدام نموده و گزارش آن را تدوين نمايند.
در نشست امضاي تفاهم‌نامه همکاري بين دو دستگاه، باهنر مدير کل زندان‌هاي استان با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب با تاکيد بر حفظ منابع طبيعي کشور، به ضرورت توجه مسئولين مربوطه به اين امر توجه داد‌ه‌اند، اظهار کرد: ايشان در فرمايشات خود درخت و گياه را براي کشور و مردم بسيار ضروري دانسته‌اند و تاکيد کرده‌اند که هرچه بيشتر بايستي در اين زمينه کار شود.
وي همچنين با اشاره به اهميت اشتغال زندانيان عنوان داشت: توسعه اشتغال مددجويان ضمن اينکه زمينه‌ساز کاهش آسيب در زندان‌ها مي‌باشد، شرايط کسب درآمد پايدار توسط مددجويان را فراهم مي‌کند و آنها مي‌توانند ازين طريق به اقتصاده خانواده‌هاي خود کمک کنند.
باهنر با بيان اينکه رويکرد سازمان زندان‌ها گسترش اشتغال مددجويان در خارج از زندان است و در اين خصوص طرح‌هاي مختلف در دست بررسي و اجرا مي‌باشد، خاطرنشان کرد: جا دارد، از مراجع قضايي استان به‌ويژه دادستان‌هاي محترم که همواره ما رادر اين مسير مورد حمايت قرار داده‌اند، تشکر و قدرداني کنم.
حيدريان مديرکل منابع طبيعي و آبخیزداری سمنان نيز ضمن خوش‌آمد‌گويي به مسئولين زندان‌هاي استان ابراز کرد، حفاظت از منابع طبيعي را حائز اهميت حياتي دانست و گفت: اميدواريم در نتيجه اين همکاري گامي رو به جلو در مسير احياي منابع طبيعي و بيابان‌زدايي در استان حاشيه کوير سمنان برداشته شود.
وي اضافه کرد: انشاءالله با اجراي مفاد اين تفاهم‌نامه ضمن کمک به اشتغال زندانيان، با اعزام مربيان خبره کارگاه‌هاي ويژه مددجويان برگزار خواهد شد.
شايان ذکر است: در اين مراسم حجت‌الاسلام حسينعلي قدرتي معاون اصلاح و تربيت، ‌هادي دهرويه رئيس اشتغال و حرفه‌آموزي زندان‌هاي استان و اکرم ميرحاج رئيس اداره آموزش و ترويج اداره کل منابع طبيعي و آبخيزداري استان سمنان نيز حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار