رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود:
به گزارش تابناک سمنان ،رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت: ششمین جشنواره گردشگری سفر به توران در روزهای سی ام و سی و یکم ماه جاری برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۸۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۳ 10 April 2018
به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «حمیدرضا حسنی» گفت : این جشنواره در بخش بیارجمند، روستای هدف گردشگری رضا آباد درروزهای پایانی فروردین ماه امسال برگزار می‌شود.
وی گفت: این جشنواره با هدف معرفي ظرفيت‌های بخش بيارجمند و روستاي هدف گردشگری رضا آباد، افزایش شادابی و نشاط در مردم و گردشگران و جذب گردشگر برگزار می‌شود.
حسنی افزود: رصد ستارگان، آفرود، شترسواری، برپایی سیاه چادر عشایری، اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اجرای موسیقی و آئین‌های محلی، عرضه صنایع‌ دستی و سوغات، بازدید از زیست‌کره توران و روستای هدف گردشگری رضا آباد از جمله برنامه‌های این جشنواره دو روزه است.
وی با اشاره به اینکه توران، بزرگ‌ترين منطقه تحت حفاظت سازمان محيط زيست كشور است، گفت: این منطقه از نظر پوشش گياهي از تنوّع بالايي برخوردار است و در ميان گونه‌هاي جانوري آن برخي از نادرترين گونه‌ها مانند يوزپلنگ آسيايي، گورخر ايراني و پرندگاني چون زاغ بور و هوبره ديده مي‌شود.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود افزود: در مجموعه روستاهای این منطقه طوایف و ایلات مختلفی سکنی دارند و بافت گلیم، توبره، پلاس، سوزن‌دوزی و تهیه البسه محلی از جمله صنایع دستی مردم این منطقه است.
روستای عشایرنشین رضا آباد از توابع بخش بیارجمند شهرستان شاهرود در ۲۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شاهرود و ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی بیارجمند واقع شده است. مهم‌ترین جاذبه گردشگری این منطقه تپه‌های ماسه‌ای، سیاه‌چادر عشایری و نقوش بافته‌های زنان ایل است.
زیست‌کره توران با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار وسعت دومین ذخیره‌گاه زیست‌کره جهان از نظر وسعت محسوب می‌شود که از سه قسمت پارك ملّي، پناهگاه حيات وحش و منطقه حفاظت شده تشكيل شده است. اين منطقه در قسمت جنوبي جاده تهران - مشهد و در قسمت شمال شرقي دشت كوير قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار