کد خبر: ۵۸۷۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۸ 08 April 2018
به گزارش تابناک سمنان ، به نقل از مهر علی‌اکبریان در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه حجم پرونده‌ای که شاهرود ایجاد می‌شود بسیار زیاد است، ابراز داشت: درمجموع دادگستری شهرستان به ۳۵ هزار و ۹۱۷فقره پرونده رسیدگی کرده است که برخی از این پرونده‌ها به‌صورت تکراری یعنی در دادسرا و محاکم باهم بررسی شدند.
وی افزود: سال گذشته از مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۱ پرونده جزائی  تشکیل‌شده در شهرستان به ۱۱ هزار و ۵۹۱ پرونده در دادسرا رسیدگی شده است.
رسیدگی به ۱۱ هزار و ۸۵۳ پرونده در بخش بسطام
رئیس دادگستری شاهرود بابیان اینکه سرریز مشکلات اجتماعی بر دوش قوه قضائیه است، ابراز داشت: در سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۰۳ فقره پرونده در محاکم قضایی تشکیل و ۱۳ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که ۲۰۲ فقره از پرونده‌های سال‌های گذشته نیز موردبررسی واقع شد.
اکبریان بابیان اینکه ۱۱ هزار و ۳۱۳ فقره پرونده به ۱۴ شعبه شورای حل اختلاف شاهرود وارد شد، تصریح کرد: ۱۱ هزار و ۸۵۳فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و ۴۹۰فقره از پرونده‌های سال‌های گذشته را نیز شامل می‌شود.
وی بابیان اینکه طی سال گذشته در حوزه بخش بسطام سه هزار و ۶۹۱ فقره پرونده تشکیل و از این تعداد به سه هزار و ۸۱۲ فقره پرونده رسیدگی شد، افزود: ۲۰۰مورد از پرونده‌های قدیمی بخش بسطام نیز مورد رسیدگی قرار گرفت که باعث کاسته شدن موجودی پرونده‌های دادگاه بسطام شد که معتقدیم این میزان هم بسیار زیاد بوده و توقع این است که میزان پرونده‌ها کاهش یابد.
بیارجمند کم پرونده ترین حوزه قضایی شاهرود
رئیس دادگستری شاهرود بابیان اینکه بخش بیارجمند کم پرونده ترین حوزه قضایی را به خود اختصاص داده است، ابراز داشت: در حوزه قضایی بخش بیارجمند سال گذشته ۳۹۷ فقره پرونده تشکیل شد هرچند جمعیت بیارجمند بسیار کم است اما شرایط حاکم در منطقه میزان پرونده‌ها را کاهش داده است.
اکبریان بابیان اینکه اقدامات مطلوبی برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم در شاهرود انجام‌شده است، تصریح کرد: آموزش در مدارس، جمع‌آوری سلاح‌های سرد، تخریب بافت‌های فرسوده نصب چراغ در پارک‌ها و بوستان‌ها باعث شد تا پرونده‌ها در شهرستان کاهش پیدا کند.
وی بابیان اینکه ابلاغ الکترونیکی(ثنا) طی سال گذشته پیگیری شد، افزود: این سامانه کمک می‌کند تا احضاریه و اخطاریه‌های دادگاه از طریق پیامک برای شخص ارسال شود که علاوه بر کاهش هزینه‌ها حفظ آبروی اشخاص را نیز به دنبال دارد و افراد ثبت‌نام‌شده با دریافت کد رهگیری موارد مربوط به اطلاعات مربوط به دادگاه و پرونده خود مطلع خواهند شد.
اکبریان اضافه کرد: امسال شاهد چهره متفاوت‌تری در راستای زیباسازی شاهرود بودیم که این امر توانست به کاهش وقوع جرائم خشن در شهرستان کمک کند و هر چه اقدامات فرهنگی در راستای افزایش نشاط اجتماعی بیشتر شود به همان نسب شاهد کاهش وقوع جرم خواهیم بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار