کد خبر: ۵۸۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ 06 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از همشهری آنلاین:
وزیر بهداشت با چند تن از مراجع عظام تقلید در قم، دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش همشهري آنلاين به نقل از وبدا، در ديدار وزير بهداشت با آیت الله علوی گرگانی، آیت الله علوی گرگانی، خطاب به وزير بهداشت، گفت: در مدت تصدی وزارت بهداشت، حسن عمل، معرف شخصیت شما بوده و دلسوزی‌هایی که برای خدمت به مستضعفان داشته اید، ارزشمند است.
آیت الله علوی گرگانی، افتتاح بیمارستان شهدا قم و پیشرفت مناسب بیمارستان‌های امیرالمومنین(ع) و 1000 تختخوابی قم را حرکتی مفید و ارزشمند عنوان کرد و افزود: بیمارستان 1000 تختخوابی قم در کشور، بی‌نظیر و نمونه است چراکه وسیله آسایش بیشتر مردم قم، استان‌های مجاور و زائرین را فراهم می‌کند.
در دیدار وزير بهداشت با آیت الله سبحانی، آیت الله سبحانی هم از دکتر هاشمی به عنوان یکی از سرمایه‌های کشور یاد کرد و گفت: امیدواریم که اقداماتی که در خدمت به مردم شروع کردید با موفقیت ادامه پیدا کند.
آیت الله سبحانی، تعداد قربانیان حوادث ترافیکی در ایام تعطیلات نوروز را در شان جمهوری اسلامی ایران ندانست و افزود: 30 نفر از سرمایه‌های ارزشمند کشور در کشتی سانچی شهید می‌شوند، به درستی عزای عمومی اعلام می‌شود و مسئولان پیام می‌دهند و یا در حادثه سقوط هواپیما بیش از 60 نفر جان خود را از دست می‌دهند که مسئولان و افراد مختلف، پیام می‌دهند و همه متاثر می‌شویم اما در تعطیلات نوروز، در تصادفات سرمایه عظیمی از کشور را از دست می‌دهیم و هیچ مقامی هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهد که سوال برانگیز است.
این مرجع عالیقدر تاکید کرد: دولت باید تصمیماتی بگیرد که تلفات حوادث جاده ای، کاهش پیدا کند البته رسانه‌ها و صدا و سیما نباید با وضعیت نامناسب کیفیت خودروها و جاده‌های کشور، مردم را تشویق به سفر کنند بلکه مردم در این ایام در شهر خود به صله ارحام برسند البته سفرهای ضروری انجام شود اما فراموش نکنیم که در این ایام، سرمایه عظیمی از کشور را از دست می‌دهیم.
آیت الله العظمی سبحانی، اظهار داشت: طرح تحول سلامت در کشور، انعکاس بسیار خوبی داشته و بسیاری از مردم کشور، این طرح را می‌پسندند و امیدواریم که تا پایان سال با حمایت دولت، کمبود های آن برطرف شود چراکه این طرح در جامعه بسیار اثرگذار است.
طب اسلامی نداریم
در ديدار وزير بهداشت با آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله مکارم شیرازی گفت: جمعی از مدعیان طب اسلامی به دیدار ما آمدند اما به آنها گفتم چیزی به نام طب اسلامی نداریم و باید از طب سنتی حرف بزنید چون اسلام، طب نیاورده است.
وی تصریح کرد: در روایات و احادیث اهل بیت(ع) چیزی به نام طب اسلامی وجود ندارد و برخی با یک مشت خرافات، به اسلام و طب سنتی آسیب می‌زنند.
وی ضمن تاکید بر لزوم تحقق شعار امسال، گفت: در حوزه سلامت، حمایت از داروی تولید داخلی بسیار مهم است و باید کیفیت داروی ایرانی، افزایش پیدا کند.
برخی از عنوان طب اسلامی سوء استفاده می‌کنند
در ديدار آیت الله نوری همدانی، با وزير بهداشت، آیت الله نوری همدانی گفت: تحقق شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری، حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد، بسیار مهم است و باید در حوزه تجهیزات پزشکی و داروی ایرانی، کیفیت محصولات به قدری بالا برود که بتوانیم عزتمندانه با سایر کشورهای دنیا، رقابت کنیم.
وی تصریح کرد: اسلام به تمام ابعاد زندگی مردم توجه دارد و راهنمایی‌های اهل بیت(ع) بیشتر عمل است تا اینکه درمان باشد.
این مرجع عالیقدر گفت: برخی افراد از عنوان طب اسلامی سوء استفاده می‌کنند که وزارت بهداشت باید با آنها برخورد کند.
وی افزود: طب در اسلام یعنی توجه به سبک زندگی سالم، توصیه به بهداشت، ورزش و تحرک فیزیکی؛ طب در اسلام بیشتر عمل به رفتارهای بهداشتی است اما متاسفانه در این فضا، دکان هایی به وجود آمده که باید وزارت بهداشت بر آنها نظارت کند.
اظهارات وزير بهداشت
وزیر بهداشت در سفر به استان قم و افتتاح بیمارستان 172تختخوابی شهدای قم گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که استان قم به ‌علت مرکزیت علم اسلامی و وجود مضجع شریف حضرت معصومه(س) همچنین حوزه‌های علمیه، از امکانات بهتری نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است، در صورتی که چنین نیست و جای تأسف است که استان قم با وجود سکونت قومیت‌های مختلف ایرانی و اتباع خارجی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش ایسنا، سید حسن هاشمی، در مراسم افتتاح بیمارستان 172تختخوابی شهدا قم که با حضور رییس مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، اظهار کرد: طرح تحول سلامت از دولت پیش آغاز شد و شخص رئیس‌جمهور و مجلس شورای اسلامی بیشترین حمایت‌ها را از این طرح کردند و مصوبات بسیار خوبی در مجلس به انجام رسید.
وی با بیان این‌که تا پیش از دولت یازدهم، مجموعاً 80 هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود داشت، گفت: در دولت یازدهم، 24هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسید و 3000 متر مربع نیز نوسازی، شد، راه‌اندازی اورژانس هوایی و نوسازی اورژانس زمینی از دیگر اقدامات دولت در این چهار سال بوده است.
وزیر بهداشت از دو برابر شدن بودجه بهداشت و درمان در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این افزایش بودجه باعث افزایش خدمات و بهبود وضعیت بهداشت و درمان در کشور شد، البته بودجه فعلی بهداشت و درمان کشور در مقایسه با کشورهای دنیا، در رتبه پائین‌تر از 80 قرار دارد.
وی استان قم را پیشانی نظام معرفی کرد و گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند که استان قم به ‌علت مرکزیت علم اسلامی و وجود مضجع شریف حضرت معصومه(س) همچنین حوزه‌های علمیه، از امکانات بهتری نسبت به استان‌های دیگر برخوردار است، در صورتی که چنین نیست و جای تأسف است که استان قم با وجود سکونت قومیت‌های مختلف ایرانی و اتباع خارجی، کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
هاشمی با بیان این‌که می‌کوشیم بیش از حداقل‌های کشوری در حوزه سلامت را در استان قم، فراهم کنیم، افزود: در هر سال باید 300 تخت بیمارستانی افتتاح شود و در همین راستا بیمارستان فرقانی و شهدا به بهره‌برداری رسید و بیمارستان امیرالمومنین(ع) با 220 تخت به زودی افتتاح می‌شود، همچنین بیمارستان 1000 تخت‌خوابی که در تراز بین‌المللی است با پیشرفت معقولی در حال ساخت است و امیدواریم با افتتاح این بیمارستان‌ها، وضعیت بهداشت و درمان در استان قم بهبود پیدا کند.
وی هم‌چنین با اشاره به افتتاح بیمارستان 172 تخت‌خوابی شهدا قم نيز گفت: منطقه نیروگاه قم با 450 هزار نفر جمعیت تاکنون یک تخت بیمارستانی نداشت و با توجه به سرانه متوسط کشوری، در این منطقه با این جمعیت باید 700 تخت بیمارستانی وجود داشته باشد و اکنون 172 تخت آن با افتتاح این بیمارستان به بهره‌برداری خواهد رسید و بخش کوچکی از کار این بیمارستان انجام شده است و قسمت اصلی کار بر عهده پرسنل و کادر درمانی است که بتوانند با خدمت به مردم این منطقه، رضایت آن‌ها را جلب کنند.
به گزارش ایسنا، وزیر بهداشت، همچنین در سفر خود به استان قم از پروژه ساخت بیمارستان 1000 تختخوابی خاتم نیز بازدید کرد.
این بیمارستان بر اساس آخرین استانداردهای روز اروپا در 8 طبقه و در سه بلوک با مشارکت بانک پاسارگاد ساخته می‌شود و بنا بر اعلام پیمانکار این بیمارستان، فاز اول با ظرفیت 650 تخت در سال ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.
این بیمارستان دارای بخش هایی مانند اورژانس، جراحی تروما، آی سی یو تروما، سوختگی، عفونی، آی سی یو سکته مغزی، داخلی اعصاب، جراحی مغز و اعصاب، روان، گوش، حلق و بینی، چشم پزشکی، جراحی پلاستیک و فک و صورت، سی سی یو، جراحی قلب، عروق، آنژیولوژی، قلب اطفال، گوارش اطفال، نورولوژی اطفال، جراحی اظفال، آسم و آلرژی، غدد کودکان، کلیه اطفال، جراحی قفسه سینه، ارتوپدی، جراحی غدد، اورولوژی، زنان و زایمان ، پزشکی هسته ای، رادیوتراپی، پیوند مغز استخوان و بخش های تخصصی و فوق تخصصی دیگر است.
عملیات ساخت این بیمارستان از اواخر بهمن ماه سال 94 آغاز شده و در حال حاضر 800 کارگر و مهندس در سه شیفت در طول شبانه روز در این پروژه، فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار