امام جمعه سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،ماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم توجه و عملی ساختن رهنمودهای مقام معظم رهبری در حمایت از کالای ایرانی گفت: تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و توجه مردم و مسئولان است.
کد خبر: ۵۸۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱ 05 April 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز پنجشنبه در نشستی با مدیرکل و معاونان و مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان افزود: فرمایشات رهبری یا فتوا و یا جکم است و همه باید به آن درست عمل کنیم.
وی با بیان اینکه تحقق این شعار نیازمند همکاری همه مردم و مسوولان است گفت: باید توصیه ها و فرمایشات مقام معظم رهبری را از خودو خانواده خود شروع و عملی سازیم تا در جامعه توسعه و ترویج شود.
شاهچراغی با تاکید بر اینکه استفاده از مارک های خارجی بر روی اجناس تولیدی ایرانی را اقدامی خلاف دانست و اظهار داشت: همه باید عامل به قرآن و اسلام باشیم و شعار سال نیز باید با اعتقاد به ولایت فقیه که نایب امام زمان (عج) است عملی سازیم.
امام جمعه سمنان مشکل مسلمانان را عمل نکردن به توصیه های حضرت رسول اکرم (ص) دانست و گفت: بسیاری از مشکلات مسلمانان ناشی از عمل نکردن به سفارشات حضرت رسول اکرم (ص) است و اگر به این سفارشات عمل می شد مشکلات امروز را نداشتیم.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان، قرآن را کتاب عمل خواند و گفت: همه باید به قرآن عمل کنیم و اگر اینگونه شد هم  اسلامی و هم ایرانی است.
 وی تبلیغات در عرصه ترویج استفاده از کالای ایرانی بسیار مهم و سازنده خواند و گفت: صدا و سیما و رسانه ها نقش سازنده و مهمی در عملی سازی شعار سال دارند.
امام جمعه سمنان گفت: برنامه سازان صدا و سیما باید در هر شبانه روز به شکل هنرمندانه استفاده از کالای ایرانی را در برنامه های خود تبیلغ و تبیین نمایند تا این امر به تدریج به یک فرهنگ تبدیل شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این نشست  با تاکید بر اینکه باید هویت ایرانی و ایرانی اسلامی را در اولویت قرار دهیم گفت: باید تفکر و اندیشه هویت ایرانی را در خرید و حمایت از کالای ایرانی تقویت کنیم.
 محمدرضا سوقندی حمایت از کالای ایرانی را ضرورتی انکارناپذیر برای ایجاد اشتغال و رونق تولید دانست و گفت: باید با انجام تبلیغات و کارهای فرهنگی  باور پذیری و اعتماد مردم به کیفیت کالاهای تولید داخلی را افزایش دهیم.
 وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های‌فرهنگی از جمله اداره فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی درصدد است تا با ارائه راهکارهای‌ سازنده و تاثیرگذار و با همکاری اصحاب فرهنگ‌ و‌ هنر، اهداف بلند و راهبردی رهبر‌ معظم‌ انقلاب را در حمایت از کالای ایرانی عملی نماید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار