کد خبر: ۵۸۲۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸ 23 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی پلاس کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار ایران برابر تونس با تشکر از حریف آفریقایی برای دادن فرصت بازی برابر این تیم گفت: باید از تونس قدردانی کنم که این فرصت را به وجود آورد تا بتوانیم خودمان را با انجام این بازی برای جام جهانی فراهم کنیم. این دیدار در راستای کسب آمادگی تیم ملی ایران برای نخستین دیدار در جام جهانی برابر مراکش است. تونس سبک نزدیکی به تیم ملی مراکش دارد و این فرصت خوبی برای ماست که بتوانیم کار کنیم و بعضی از بازیکنان را مورد آزمایش قرار دهیم. تلاش می‌کنیم که از این فرصت بهترین استفاده را داشته باشیم. 
کی‌روش افزود: دیدار فردا بازی مهمی است چون دو تیم آمده‌اند که یاد بگیرند. ما اصلا رقیب هم نیستیم و تنها خودمان را آماده دیدار حضور در جام جهانی می‌کنیم. من بازیکنان تونس را می‌شناسم. این تیم بازیکنان خوبی دارد و تیم خوبی را تشکیل داده‌اند. ما هم در بازی فردا چهار بازیکن خود را در اختیار نداریم اما فرقی نمی‌کند. 
وی با اشاره به حضور ایران و تونس در رده نخست بهترین تیم‌های آسیا و آفریقا گفت: ایران و تونس شرایط مشابهی دارند. ایران و تونس بهترین تیم‌های قاره هستند و هر دو رویای مشترکی برای صعود به مرحله بعد دارند. همچنین فوتبال در هر دو کشور در حال توسعه است. تونس به صورت سنتی بازیکنان زیادی در اروپا دارد بنابراین این فرصت خوبی است که مقابل این تیم بازی کنیم. 
کی‌روش درباره هم‌گروهی ایران برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال گفت: هم‌گروهی با این تیم‌ها در جام جهانی چالش برانگیز و سخت است اما خوشحالیم که این فرصت را داریم تا با چنین تیمهایی بازی کنیم. نباید انتظار داشته باشید که در جام جهانی با تیم‌های سطح پایین بازی کنید. این فرصت خوبی برای ایران و بازیکنان است تا بیشتر رشد کنند و طبیعتا از رویارویی برابر این تیمها هراسی نداریم و می خواهیم یاد بگیریم. 

سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به این سوال که از بازگشت به آفریقا چه احساسی دارید، گفت: برای من همیشه حضور در آفریقا خاص و ویژه است. من همیشه در آفریقا احساس ویژه‌ای دارم. بیشتر دوران فوتبالم را در آفریقا گذرانده‌ام اما برایم غم‌انگیز است که می‌بینم بعد از سال‌ها با چنین توانایی در آفریقا، فوتبال این قاره در همان سطح قبلی باقی مانده است. این دو دلیل دارد. یک اینکه فوتبال در اروپا و آمریکای جنوبی به سرعت رشد می‌کند و موضوع دیگر کمبود نظم و سازماندهی است که شاید این دلیل به خاطر موضوعات اقتصادی و اجتماعی باشد. در اینجا قول هایی داده می شود که عمل نمی شود اما امیدوارم فوتبال در آفریقا همانطور که همیشه گفته می شود بتواند با استفاده از پتانسیل واقعی اش به قطبی در فوتبال دنیا تبدیل شود. 
خبرنگاری پرسید پس از هفت سال شما هر آنچه لازم بوده با ایران کسب کرده‌اید. بهترین نتایج را به دست آورده‌اید و دو بار با این تیم به جام جهانی رفته‌اید آیا فکر می‌کنید می‌توانید باز هم به ایران کمک کنید. کی‌روش در پاسخ گفت: مطمئنا روزی که یک مربی فکر کند کارش تمام شده باید به خانه‌اش برود. ما در فوتبال ایران در موضوعات فوتبال پایه و امکانات به اصلاحات نیاز داریم. بازیکنان در ایران فوق‌العاده هستند اما هنوز فرصت برای پیشرفت وجود دارد. در ایران شما استعدادهای زیادی می‌بینید. در ایران شما چیزی می‌بینید که در تنها چند کشور دیگر می‌توان دید. اینکه صد هزار نفر برای یک بازی به ورزشگاه بیایند و بیست هزار نفر بیرون از ورزشگاه باشند چیزی است که تنها در معدود کشورهایی اتفاق می‌افتد. این دو موضوع در کنار هم فرمول انفجاری فوتبال ایران است.

کارلوس کی روش در این نشست خبری به زبان فرانسوی با خبرنگاران تونسی گفتگو کرد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار