کد خبر: ۵۸۲۳۲۵
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۹ 22 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم رقابت شش ضلعی در انتخابات ریاست جمهوری بعد از تایید صلاحیت کاندیداها از سوی شورای نگهبان،میان اسحاق جهانگیری، حسن روحانی، سیدابراهیم رئیسی، محمدباقر قالیباف، سیدمصطفی میرسلیم و سیدمصطفی هاشمی طبا، صورت گرفت.
در هر صورت 29 اردیبهشت سال 96 ملت ایران با حضور گسترده پای صندوقهای رای، دست به خلق حماس های ملی زدند و با ریختن رای خود به صندوق آرا، برای دومین بار حسن روحانی را به عنوان دوازدهمین رئیس جمهور کشور انتخاب کردند.

حوادث همچنان در صدر خبر

اما بعد از اتفاقات سیاسی مهم در کشورمان، مهمترین اخبار مربوط به حوادث ،جز خواندنی ترین مباحث بود،مرد 40 ساله ای که جنایت های خود را از سال 87 آغاز کرده بود و تا آذر سال 95 هفت زن را در شهرهای استان گیلان به قتل رسانده بود دستگیر شد. قاتل خونسرد با شکار زنان در تلگرام یا در پوشش مسافربر؛ آنها را به خانه اش کشانده و با ضربه های چاقو آنان را به قتل می رساند.او پس از دستگیری به قتل هفت زن اعتراف کرد.

در جریان درگیری ماموران هنگ مرزی میرجاوه با اشرار، 9 نفر از ماموران نیروی انتظامی به شهادت رسیدند و در این درگیری متاسفانه سه نیروی کادری و شش سرباز وظیفه به شهادت رسیدند.

مدیر شبکه جم به قتل رسید

مدیر شبکه جم و محافظش، نیز در دهم اردیبهشت ماه سال 96 در منطقه سارییر استانبول از سوی افراد نقاب دار مورد حمله مسلحانه قرار گرفتند و سعید کریمیان مدیر این شبکه با اصابت گلوله به قتل رسید. محافظ او نیز که به بیمارستان منتقل شده بود، پس از چند ساعت جان باخت.

واژگونی مرگبار اتوبوس ها

واژگونی اتوبوس حامل گردشگران آلمانی حوالی شهرسیدان فارس دو کشته و 17 مصدوم بر جای گذاشت وعلت این تصادف لغزندگی جاده اعلام شد .

همچنین در حادثه ای دیگر، واژگونی مینی بوس دانش آموزان دختر در شیراز، نیز 11 مصدوم در پی داشت این مینی بوس، حامل دانش آموزان دختر مقطع ابتدایی بود که ظاهراً از اردو به خانه برمی گشتند.

مینی بوس سرویس کارکنان ایران ایر نیز در اردیبهشت ماه سال گذشته در بزرگراه سعیدی به دلایلی نامعلوم آتش گرفت و مرگ چهار سرنشین آن را رقم زد.

همچنین در تصادف مرگبار اتوبوس با کامیون در محور شاهرود 12 نفر کشته و 19 نفر نیز مصدوم شدند.نظرکارشناسان پلیس راه نشان می داد که تغییر جهت ناگهانی کامیون موجب برخورد اتوبوس از جلو به پشت کامیون شده است.

انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت

یکی از در آورترین خبر های سال گذشته انفجار معدن زمستان یورت در 13 اردیبهشت بود که به دلیل نشت گاز،به گرفتار شدن معدنچی ها و جان باختن ۴۳ نفر منجر شد.

گفته می‌شود تا اردیبهشت سال ۱۳۹۶ مجموعاً بیش از ۵۰۰ کارگر در آن کار می‌کردند و طول تونل این معدن حدود دو کیلومتر بود ،علت انفجار ظاهرا ایجاد جرقه برای روشن کردن موتور یکی از ماشین های معدن بود.

مرگ شاه مازندران در زندان

شرور معروف به شاه مازندران، نیز بر اثر ایست قلبی در 25 اردیبهشت در زندان بابل فوت کرد، محمود سال 94 پس از انتشار فیلم رجزخوانی هایش در تلگرام تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.او دراین ویدئو درحالی که یک قمه در دست داشت، با فریاد از شرور مقابلش می خواست همدستانش را لو دهد و برای وادار کردن او به این کار،با پهنای قمه ضربات سهمگینی به سر او میزد. او به جرم شرارت و انتشار کلیپ مذکور در فضای مجازی به 13 سال زندان قطعی محکوم شد.

انتخاب رئیس جمهور فرانسه

واجدین شرایط در فرانسه ،پای صندوق های رای رفتند و بعد از رقابت سنگین، از بین 11 نامزد ثبت نام کرده، امانویل ماکرون را به عنوان ساکن کاخ الیزه ورئیس جمهور این کشور انتخاب کردند.

شکایت ایران از آمریکا و انگلیس در کمیسیون مشترک

هفتمین کمیسیون مشترک برجام برای بررسی روند اجرای توافق هسته ای که در هتل کوبورگ وین برگزار با اعتراض هیات ایرانی دراین نشست نسبت به کارشکنی های آمریکا و انگلیس مواجه شد.

حمله ریز گردها

موجی از ریزگردها بخشهای زیادی از خوزستان را فرا گرفت که شدت و غلظت آن در شهرستانهای آبادان، خرمشهر و شادگان بیش از نقاط دیگر استان بود، طوری که مجبور منجر به تعطیلی مدارس این سه شهرستان شد ،منشأ این گردوغبارها نیز خارج از کشور و عراق بود. در ماه اردیبهشت هوای کرمانشاه نیز به مرز هشدار رسید وغلظت غبار 155 میکرو گرم بر مترمکعب شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار