کد خبر: ۵۸۲۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 22 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی پلاس، علی اصلانی به ارزیابی حوزه روابط کار در سال ۱۳۹۶ پرداخت و گفت: سالی که گذشت سالی سخت برای جامعه کارگری و کارفرمایی بود. اگر چه در بحث روابط کار با توجه به شعار سه جانبه گرایی اقداماتی صورت گرفت، ولی عملا در حدی نبود که رضایت خاطر کارگران را نسبت به سال‌های گذشته داشته باشد. وی ادامه داد: به لحاظ معیشتی و اقتصادی امسال برای جامعه کارگری به سختی گذشت و وضعیت بد بنگاه‌ها و کارخانه‌ها، شرایط حاکم بر اقتصاد،‌ نبود امنیت شغلی و بیکاری عرصه را بر کارگران تنگ کرد.
این مقام مسئول کارگری با بیان اینکه اقتصاد ایران بیمار است و باید سالها تلاش کرد تا بتوان آن را مداوا کرد، گفت: امسال اعتراضات کارگری به ویژه در استان‌ها به دلیل عدم امنیت شغلی، حقوق ‌های معوق و قراردادهای کار بود و با تعطیلی بنگاه‌ها مواجه شدیم.
عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار تصویب بند "ز" تبصره ۷ بودجه سال ۹۷ را از دیگر اتفاقات سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: آخرین ضربه‌ای که دولت به جامعه کارگری زد، واریز منابع درمان تامین اجتماعی به خزانه کشور بود و قبلا هم چنین برنامه‌ای را با طرح جداسازی بیمه درمان تامین اجتماعی دنبال کردند ولی موفق نشدند، دولت گذشته چنین کاری را با ما نکرد و دولت تدبیر و امید بدون در نظر گرفتن منافع کارگران این لایحه را به مجلس فرستاد.
اصلانی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی نهادی عمومی و غیردولتی است و ۹۸ درصد حق بیمه کارگران به سازمان واریز می‌شود و جای سوال است که چطور شورای نگهبان این مصوبه را خلاف شرع ندانست و آن را رد نکرد.
این مقام مسئول کارگری در پایان با بیان اینکه مساله سازمان تامین اجتماعی تنها بحث درمان نیست، افزود: درمان خط قرمز جامعه کارگری است ولی کارگران بیش از هرچیز نگران از هم پاشیدن شاکله سازمان هستند و اگر تبصره برنگردد استقلال تامین اجتماعی از بین خواهد رفت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار