کد خبر: ۵۸۲۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 22 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین معزی با حضور در جمع امدادگران و نجاتگران پایگاه امداد و نجات بین شهری شهرستان ملارد در استان تهران در لحظه تحویل سال نو، ضمن تبریک فرا رسیدن بهار طبیعت و سال جدید به همه تلاش گران عرصه خدمت رسانی به مردم، افزود: امسال چهارمین سالی است که به همراه مسئولینی از سازمان های جوانان و امداد و نجات هلال احمر، در موعد تحویل سال، در کنار امدادگران و نجاتگران پایگاه های امدادونجات حاضر می شویم.
وی با تاکید بر اینکه سال گذشته، اقتدار و عظمت ایران اسلامی بر پایه حضور ملت در همه صحنه ها به نمایش گذارده شد افزود:کشور ما همچنین دستخوش حوادث طبیعی و غیر طبیعی متاثر کننده ای همچون سیل، زلزله، سقوط هواپیما، غرق شدن کشتی نفتکش و حوادث جاده ای متعددی بود که در همه ی آنها جمعیت هلال احمر همواره به عنوان نهادی خدمت رسان، پیشتاز در ارائه خدمات به آسیب دیدگان بوده است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی، حضور همیشگی جمعیت هلال احمر در صحنه های حوادث را، مایه آرامش و امید برای مصیبت دیدگان دانست و افزود : در طول سال و به ویژه در نوروز، مایه مباهات و افتخار جمعیت هلال احمر است که در زمان بروز حادثه، جوانان و خیرین داوطلب همواره در کنار ملت شریف ایران اسلامی هستند و با بخشش و جانفشانی های خود، مسیر خدمت رسانی را هموار می کنند.
حضور داوطلبانه و کمک به ارتقاء سطح آگاهی مردم از فعالیت های بی منت هلال احمر در صحنه حوادث، بخش دیگری از سخنان نماینده ولی فقیه در هلال احمر بود.
حجت الاسلام و المسلمین معزی با اشاره به ساخت و تجهیز پایگاه امداد و نجات جاده ای ملارد از سوی خیر نیکوکار گفت: تلاش های جوانان، امدادگران، خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر در راستای شناساندن این جمعیت به مردم است تا آحاد جامعه با فعالیت های هلال احمر به عنوان یک سازمان داوطلب محور، بی توقع، خیر، نجات دهنده، یاری رسان و کمک کننده آشنا شوند.
استفاده از ظرفیت بالای جوانان در تحقق اهداف هلال احمر
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر سپس به طرح های نوروزی جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: ذوق، ابتکار و خلاقیت های جوانان مشارکت کننده در پست ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در سراسر کشور قابل تقدیر است لیکن ظرفیت بالای جوانان را باید در تحقق اهداف کلان جمعیت هلال احمر نیز به طور گسترده به کار برد.
وی به وجود بیش از یک هزار پایگاه امداد و نجات و ایستگاه های طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این پایگاه ها با بهره گیری از پتانسیل ۲۰ هزار جوان داوطلب تا پایان تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات به مردم و مسافرین هستند تا مردم بتوانند سفری ایمن، آرام و بی حادثه را تجربه کنند.
باید از حضور بی منت جوانان داوطلب برای ایجاد انگیزه مضاعف در آنان قدردانی کرد
حجت الاسلام و المسلمین معزی با یادآوری فعالیت های انسان دوستانه و بدون چشم داشت اعضای جمعیت هلال احمر تاکید کرد: جوانان عضو هلال احمر در ایام تعطیلات نوروز برای خدمت به مردم به دور از خانواده، مشتاقانه و بی منت فعالیت می کنند و باید از این حضور شایسته قدردانی کرد.
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر با یادآوری این نکته که کشور ما به دلیل حادثه خیز بودن، نیازمند بهره گیری از تجربیات امدادرسانی در حوادث گذشته است تصریح کرد: برای انتقال تجربیات و همچنین استفاده مناسب از آنها در زمان بروز حوادث مشابه، باید مستند سازی و گزارش نویسی دقیق، صحیح و هدفمند در راستای فعالیت ها و ماموریت های هلال احمر در صحنه حادثه صورت گیرد.
وی همچنین ضمن درخواست از جوانان حاضر در طرح امداد و نجات برای راهنمایی و حفظ سلامت مسافرین نوروزی، مستند سازی تجربیات را در این ایام یادآوری کرد و خاطر نشان نمود: البته این مستندات باید کاربردی و در جهت ارتقاء سطح خدمت رسانی در سال های آتی باشد و نباید به نگارش یک گزارش توصیفی ساده اکتفا کرد.
باید برای بهبود وضعیت امداد در سال جدید برنامه ریزی کرد
نماینده رهبر معظم انقلاب در هلال احمر در ادامه با اشاره به تلاش های امدادگران و نجاتگران هلال احمر، از مسئولین خواست تا با برنامه ریزی های صحیح و اساسی، برای بهبود وضعیت آنان اقدام کنند.
وی سپس به ساختار بندی و تشکیل سامانه هدفمند برای شناسایی و ساماندهی خیرین و داوطلبان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این سامانه، خیرین می توانند در قالب یک شبکه منسجم به ارتباط و تبادل نظر پرداخته و البته سازمان داوطلبان هلال احمر نیز مسیر مشخصی برای دسترسی به آنان خواهد داشت.
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر نقش حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت، تصریح کرد: تلاش های این حوزه در جمعیت هلال احمر، تقویت روحیه خیرخواهی و امدادگری است.
حجت الاسلام و المسلمین معزی افزود: کوشش برای خدمت به مردم با نیت الهی و رضای پروردگار، وجه تمایز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با جمعیت های ملی و نهضت های صلیب سرخ در سایر کشورهاست.
وی در پایان سخنان خود سالی سرشار از موفقیت، نشاط، سلامتی، توفیق و بهروزی برای آحاد ملت به ویژه تلاش گران عرصه خدمت رسانی در جمعیت هلال احمر را از خداوند منان خواستار شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار