کد خبر: ۵۸۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 22 March 2018
په گزارش  تابناک سمنان به نقل از خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رویدادهای اردیبهشت ماه سال 96 سازمان حج و زیارت را در این بسته خبری مشاهده کنید.
افزایش 35 درصدی سهمیه حج تمتع ایران
حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت سوم اردیبهشت ماه سال 96 گفت: حاجیان ایرانی از اوایل مرداد ماه به مراسم حج تمتع اعزام شده و طی یک بازه زمانی یک ماهه تمام حاجیان به مراسم حج مشرف می شوند.
محمدی اظهار کرد: نگرانی ها در رابطه با اعزام زائران ایرانی به مراسم حج برطرف شده و افرادی که تا تاریخ 31 شهریور ماه سال 95 برای حضور در مراسم حج ثبت نام کرده اند، می توانند به بانک ها مراجعه و روند ثبت نام خود را تکمیل کنند.
رئیس سازمان حج و زیارت با ارایه آماری از تعداد سهمیه ایران به منظور اعزام حجاج به حج تمتع اذعان کرد: سهمیه ایران در آخرین سالی که حجاج ایرانی راهی کشور عربستان شده بودند 64 هزار نفر بود اما در سال جاری این سهمیه رشد 35 درصدی داشته و قرار است 86 هزار و 500 نفر از زائران ایرانی به حج تمتع اعزام شوند.
برنامه ریزی برای اعزام یک میلیون زائر به عتبات عالیات در سال جاری
حمید محمدی  رئیس سازمان حج و زیارت در 15 اردیبهشت ماه سال 96 گفت: برنامه ریزی امسال سازمان حج و زیارت برای اعزام حدود یک میلیون نفر زائر به عتبات عالیات است.
محمدی  با بیان اینکه لغو روادید،یک حرکت دو سویه برای دو کشور ایران و عراق است و در نهایت موجب گسترش سفر زائران خواهد شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علاقمند به لغو روادید است و به جد به دنبال حذف روادید برای اعزام زائران برای سفر به عتبات عالیات است.
محمدی با بیان اینکه «شور اشتیاق زیارت عتبات عالیات همه ساله رو به افزایش است»، گفت: در سال 91 در حدود 200 هزار نفر برای حضور در آیین اربعین عازم عتبات شدند، که این رقم پس از گذشت چهار سال در سال 95 به حدود دو میلیون و 500 هزار نفر رسید.
تحقق رویای بیماران دیالیزی برای رفتن به عتبات
علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر، بیست و پنجم اردیبهشت ماه در خصوص آخرین اقدامات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر برای حاجیان بیت الله الحرام، اظهار کرد: مرکز پزشکی حج هلال احمر کشور مفتخر است در راستای خدمات رسانی به حجاج بیت الله الحرام و تضمین سلامت زائران تا بازگشت به کشور تلاش کند.
مرعشی در ادامه از اعزام بیماران دیالیزی و خاص به عتبات عالیات خبر داد.
وی در رابطه با انجام اقدامات مربوط به صحت و سلامتی حجاج توسط این سازمان، افزود: این مرکز قرار است اقداماتی را که مربوط به قبل، حین و بعد از تشرف زائران به خانه خدا است را در جهت صحت و سلامتی حجاج انجام دهد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار