کد خبر: ۵۸۲۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸ 22 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل ازجی پلاس، کارشناسان به افرادی که سابقه ابتلا به آلرژی فصلی دارند توصیه می‌کنند همزمان با فرا رسیدن فصل بهار راهکار‌های زیر را برای کنترل و جلوگیری از تشدید حمله‌های آلرژی رعایت کنند. علامت‌های آلرژی فصلی در افراد مختلف است، اما بیشتر آن‌ها دارای علامت هایی، چون عطسه، سرفه، آبریزش از بینی، قرمز شدن چشم‌ها و اشک ریزی از آن ها، خارش پوست، ایجاد التهاب پوستی، اگزما و تورم پوست، خارش پوست کف سر، ریزش مو، آکنه و جوش صورت و حمله آسم هستند. برای جلوگیری از بروز این علامت‌ها به ویژه در زمان دید و بازدید‌های نوروزی رعایت این راهکار‌ها می‌تواند اثربخش باشد.
در اوایل صبح از خانه خارج نشوید، زیرا گرده افشانی گیاهان در این زمان بیشتر است، همچنین در زمانی که باد شدید می‌وزد یا در زمان بارش باران و بلافاصله پس از آن از خانه یا محل کار خارج نشوید، زیرا گرده‌های فراوانی در هوا وجود دارند که می‌توانند سبب حمله آلرژی و بروز واکنش‌های حساسیتی در شما شوند. اگر مجبور به خروج از منزل هستید، حتماً از لباس‌های کاملاً پوشیده استفاده کنید، استفاده از ماسک فیلتر دار، عینک و کلاه توصیه می‌شود. همچنین پس از ورود به خانه تمامی لباس‌های خود را تعویض کنید و هر روز با میزان استاندارد آب استحمام کنید و مو‌ها و بدن خود را بشویید تا کمتر درمعرض گرده‌های گیاهان قرار بگیرید.
اگر دچار آلرژی مزمن هستید زیر نظر پزشک متخصص آسم و آلرژی و ایمونولوژی قرارداشته باشید و پس از شناسایی علت دقیق آلرژی درصورت نیاز دارو مصرف کنید، زیرا برخی حمله‌های آلرژی می‌تواند منجر به واکنش‌های التهابی شدید و حتی بروز خطر مرگ شوند. مصرف دارو‌های آنتی هیستامین تجویز شده به وسیله پزشک می‌تواند با درصد زیادی مانع از بروز واکنش‌های آلرژیک شود. این دارو‌ها پس از مصرف حدود یک ساعت طول می‌کشند تا در بدن اثر بگذارند و واکنش سیستم ایمنی بدن را مهار کنند. هرچند استفاده از آن‌ها می‌تواند در درازمدت سبب مقاومت دارویی و خواب آلودگی شود.
برای درمان آلرژی‌های تنفسی معمولاً از قطره‌های اسپری بینی استفاده می‌شود که می‌تواند سبب سوزش، خشکی یا خونریزی از بینی شود به همین دلیل توصیه می‌شود با خود مراقبتی مانع از بروز واکنش آلرژی و اجبار به استفاده از این دارو‌ها شوید.
در دید و بازدید‌ها از عطر و ادوکلن‌های با بوی معطر شدید استفاده نکنید ودرصورت ابتلا به آلرژی تنفسی به اقوام و دوستان خود نیز اطلاع دهید تا اقدام‌های احتیاطی لازم را انجام دهند.
برای شست و شوی لباس‌ها از مایع لباس شویی و شامپو استفاده کنید، زیرا پودر‌ها دارای مواد شیمیایی و آنزیم هستند که می‌تواند منجر به واکنش آلرژیک درشما شوند. همچنین از خشک کردن لباس در هوای باز خودداری کنید، زیرا گرده گیاهان برروی لباس‌ها نفوذ می‌کنند. فرد مبتلا به آلرژی تنفسی باید در خانه‌ای پاکیزه و تمیز زندگی کند، هرروز کف خانه را نظافت کنید، روکش تخت و روانداز‌ها را به شکل منظم شست و شو دهید، هرگز با کفش بیرون در خانه حرکت نکنید، از دستگاه‌های تصفیه کننده هوا و نیز گیاهان موثر در تولید اکسیژن در خانه استفاده کنید. برروی پنجره‌ها توری قراردهید و با جارو برقی و دستمال آن‌ها را گردگیری کنید.
رژیم غذایی سالم داشته باشید و از خوردن مواد غذایی تند و پرادویه خودداری کنید. با رعایت راهکار‌های فوق می‌توانید از زیبایی‌های بهار طبیعت بدون تشدید حمله‌های بیماری آلرژی لذت ببرید.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار