کد خبر: ۵۸۱۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 19 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی پلاس، شب گذشته جلسه شورای عالی کار با حضور شرکای اجتماعی برگزار شد اما با وجود 4 ساعت چانه زنی نمایندگان کارگران و کارفرمایان نتوانستند به توافقی بر سر تعیین حداقل دستمزد سال 97 دست پیدا کنند.

جلسات شورای عالی کار از روز جمعه به ریاست وزیر کار برای تعیین حداقل دستمزد سال 97، جدی تر شد اما به دلیل اختلاف نظر بین نمایندگان کارگری و کارفرمایی طی دو نشست گذشته، قرار بود در نشست شب گذشته حداقل دستمزد سال آینده نهایی شود؛ البته با توجه به اینکه طبق قانون دستمزد سالانه باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی و توافق شرکای اجتماعی تعیین شود،  در نشست شب گذشته نیز در خصوص حداقل دستمزد تصمیم گیری نشد. 
اعضای کارگری، کارفرمایی و شورای عالی کار برای نهایی کردن دستمزد سال آینده در این نشست مصمم  بودند اما با توجه به اختلاف نظر بین کارگران وکارفرمایان جلسه باز هم بدون تموم پایان یافت.
اخبار از درون جلسه شورای عالی کار حاکی از آن بوده که نمایندگان دولت در راستای متقاعد نمودن گروه کارفرمایی به افزایش منطقی دستمزد و توجه به سبد حداقل معیشت تلاش کرده اند.
 اخبار غیر رسمی از چانه زنی های دولت و کارگران برای افزایش 20درصدی حداقل دستمزد و حدود 16 درصدی برای سایر سطوح مزدی حکایت داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار