سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان:
به گطارش تابناک سمنان ،سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: توسعه گردشگری استان سمنان، زمینه ساز توسعه گردشگری کشور است.
کد خبر: ۵۸۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰ 18 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از  روابط عمومي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان، «محمد جهانشاهی» امروز و در بازدید از مرکز خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان، افزود: این استان به دلیل تنوع فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری، وجود بیشترین کاروانسراهای کشور و ... قابلیت‌های فراوانی برای معرفی در سطح ملی و بین المللی دارد.
وی گفت: صنایع‌دستی استان سمنان نیز متنوع، خلاقانه و جدید است و می‌تواند در بازارهای بین المللی زمینه ساز معرفی و رونق هر چه بیشتر صنایع دستی کشور شود.
جهانشاهی با بیان اینکه گام‌های جدی برای ثبت آثار تاریخی استان سمنان در فهرست میراث جهانی برداشته شده است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال 97، یکی از آثار برجسته تاریخی استان سمنان در این فهرست ثبت شود.
وی گفت: مجموعه تاریخی بسطام، مسجد تاریخانه دامغان، جاده سنگفرش در گرمسار، هسته مرکزی بافت سمنان و چشمه علی دامغان از جمله آثاری هستند که قابلیت ثبت در فهرست میراث جهانی را دارند.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان همچنین با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان سمنان، گفت: خبرگزاری ایرنا، میراث زنده خبر کشور است.
وی افزود: بخش عمده اهداف این اداره کل در مسیر درک مناسب مردم از صنعت گردشگری صورت می‌گیرد و این مهم با همکاری رسانه‌ها، میسر می‌شود.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز با بیان اینکه توسعه گردشگری، زمینه ساز توسعه اقتصادی است، گفت: توسعه گردشگری استان سمنان نیاز به تدوین طرح مدون دارد.
"جانعلی فتحی" با تاکید بر بهره برداری بیشتر از ظرفیت کویر استان سمنان، برای توسعه گردشگری، افزود: استان سمنان دارای قابلیت‌های متعددی است و نیاز به معرفی بیشتر دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار