مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،ایرج حیدریان بیان کرد:کارگروه ملی ساز وکارکم آبی در هیئت دولت تصویب شده است ودر استان سمنان نیز این جلسه در شورای حفاطت از منابع آب تشکیل میشود ودستگاه های عضوباید برنامه های خودرا در این کارگروه اعلام و ارائه دهند.
کد خبر: ۵۸۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۰ 18 March 2018
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان سمنان   بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان اظهار داشت: بحران کم آبی یک از مهم ترین چالش هایی است که به شدت استان سمنان را تهدید می کند و این امر با وجود کاهش بارندگی و نزولات آسمانی به شدت خطر خشکسالی  مردم این منطقه را در گیر می کند.
وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه ای سمنان با متخلفان در حوزه چاه های غیر مجاز و اضافه براشت های نا متعارف و غیر قانونی به شدت برخورد می کند خاطرنشان کرد: در این راستا انسداد چاه های غیر مجاز نقش مؤثری برای کاهش مصرف آب و برداشت های اضافی از منابع آبی موجود ایفا می کند.
سعید ناجی معاون سیاسی،اجتماعی و فرهنگی استاندار سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که در بخش کشاورزی داریم باید اقدامی مؤثر در راستای تغییر الگوی کشت کشاورزی انجام دهیم.
وی با اشاره به اینکه نوز نتوانستیم به نقطه مطلوبی از صرفه جویی در مصرف آب برسیم اذعان کرد: تغییر الگوی مصرف، کاهش برداشت و روش های کنترل چاه ها،نصب کنتور های هوشمند و مسدود کردن چاه های غیر مجاز و به موازات آن تغییر الگوی کشت در این بخش اثر گذار است.
معاون استاندار سمنان با بابیان اینکه حوزه های آبخیزی که سطح افت این چاه ها در آن بیشتر است و امور آب استان نگرانی جدی در آن دارد باید شناسایی شود یاداور شد: جهاد کشاورزی باید در این حوزه ها دقیق تر و سریعتر برای تغییر الگوی کشت اقدامات لازم را انجام دهد.
وی با تأکید بر لزوم سطح بندی مناطق اذعان کرد: مناطق بحرانی باید مشخص شود و بررسی کنیم در کجا می توان مناطق را با اقدامات سطحی و مقدماتی کنترل کرد و راهکاری مطلوب برای تمامی این سطوح ارائه شود.
ناجی با تأکید بر لزوم مشارکت همگانی برای تحقق کاهش مصرف آب افزود: جهاد کشاورزی برای سال آتی گزارشی را برای برنامه ریزی دقیق در حوزه امور آب ارائه دهد  و هر اطلاعاتی که برای کاهش مصرف آب از دشت ها و حوزه های آبخیز لازم است باید بین دستگاه های مربوطه تبادل شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار