مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی گفت:پیش‌بینی می‌شود امسال 10 هزار و 470 نفر به‌صورت شبانه‌روز در اماکن مذهبی استان اسکان یابند.
کد خبر: ۵۸۱۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 18 March 2018
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در جمع خبرنگاران  بیان کرد  آمادگی لازم برای اسکان مسافران نوروزی در اماکن مذهبی استان وجود دارد وپیش‌بینی می‌شود امسال 10 هزار و 470 نفر به‌صورت شبانه‌روز در اماکن مذهبی استان اسکان یابند.
 واحدی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی در اماکن مذهبی فراهم‌شده است تصریح کرد: امکان اسکان مسافران علاوه بر ظرفیت ذکرشده وجود دارد و در صورت شرایط بحرانی و برودت هوا امکان افزایش اسکان در امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و سایر اماکن مذهبی استان سمنان وجود دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امسال با همت همه خیرین 20 موقوفه جدید قرآنی در استان ایجاد شد.
 واحدی ایجاد موقوفات قرآنی را در اولویت برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد و گفت: در این راستا و با توجه به سهمیه تعریف‌شده برای استان این تعداد موقوفه جدید قرآنی در استان سمنان ایجاد شده است.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس استان سمنان در بخش ایجاد موقوفات قرآنی جدید حائز رتبه اول کشوری شده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی همچنین اظهار داشت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه در استان آغاز و تا 15 فروردین‌ماه ادامه دارد
وی با بیان اینکه این طرح در جوار 68 بقعه متبرکه و اماکن مذهبی استان اجرا می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال از 280 مسافر و زائری که از استان سمنان به مقصد مشهد مقدس عبور می‌کنند به زیارت امامزادگان استان مشرف شوند و از برنامه‌های این طرح بهره‌مند شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در دو بخش فرهنگی و همچنین خدماتی رفاهی اجرا می‌شود تصریح کرد: در رکن فرهنگی این طرح مبلغینی از شهر مقدس قم به استان اعزام‌شده که این مبلغین به همراه مبلغان استانی در خیمه‌های معرفت حضورداشته و به سؤالات زائران پاسخ می‌دهند.
 واحدی با بیان اینکه امسال تعداد 60 مبلغ در خیمه‌های معرفت حضور دارند افزود: محور اصلی برنامه‌های فرهنگی برپایی خیمه‌های معرفت و برگزاری نماز جماعت با حضور مبلغان است.
وی با بیان اینکه در خیمه‌های معرفت غرفه‌های متعددی پیش‌بینی‌شده است از شهروندان سمنانی و مسافران نوروزی خواست تا از این خیمه‌ها دیدن کرده و از برنامه‌های فرهنگی این خیمه‌ها بهره ببرند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار