مسئول ثبت و تعيين حريم آثار فرهنگي و تاريخي اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،هانی رستگاراندر جلسه گفت:شورای عالی ثبت آثار غیر منقول کشور، با ثبت اولین بیمارستان سمنان با عنوان "بیمارستان تدین" موافقت شد .
کد خبر: ۵۸۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹ 18 March 2018
به گزارش تابناک سمنان رستگاران گفت: پس از طی مراحل قانونی و فرآیند اداری، حکم ثبت این بیمارستان با شماره  31903  صادر و به فهرست میراث ملی کشور افزوده می‌شود .
رستگاران افزود: این بنا در سال 1315 توسط حاج فضل ا... فامیلی ( معروف به تدین ) تاجر معروف و معتبر سمنانی ساخته شد و به همین دلیل این بیمارستان 32 تخت‌خوابی که اولین زایشگاه سمنان نیز بود، به نام بیمارستان تدین نامگذاری شد .
وی گفت: این مرکز به وسایل جراحی و رادیوگرافی مجهز است ولی به‌علت کمبود متخصصان، تأسیس بیمارستان‌های جدید و مجهز، اینک کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد .
مسئول ثبت و تعيين حريم آثار فرهنگي و تاريخي اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره زیبایی‌های بصری این بنا گفت: این بنای تاریخی دارای المان‌های معماری دوران پهلوی شامل آجر نما، رخ بام، سر ستون‌های خاص و سایر عناصر ارزشمند معماری ایرانی است که هر یک به زیباها و غنای فرهنگی آن افزوده است .
وی افزود: با توجه به قرارگیری این بنا در مرکز شهر سمنان، با مساعدت سازمان علوم پزشکی امکان تبدیل این مکان به نخستین موزه پزشکی و درمانی استان سمنان وجود دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار