نماینده مردم دامغان در مجلس :
به گزارش تابناک سمنان،ابوالفضل حسن بیگی بحران کم‌آبی یکی از چالش‌هایی است که اقتصاد کشور را نیز درگیر کرده است و برای رفع این مشکل در استان سمنان ناچار به انتقال آب از دریای خزر هستیم.
کد خبر: ۵۸۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۶ 17 March 2018
به گزارش نماینده دامغان در مجلس بعدازظهر امروز در دیدار برخی مدیران کل استان سمنان بابیان اینکه وضعیت اقتصادی ایران درگیر چالش‌های بسیاری است تصریح کرد: بحران کم‌آبی یکی از چالش‌هایی است که اقتصاد کشور را نیز درگیر کرده است و برای رفع این مشکل در استان سمنان ناچار به انتقال آب از دریای خزر هستیم.حسن بیگی  با اشاره به برخی سنگ‌اندازی‌ها در اجرای این پروژه عظیم ملی خاطرنشان کرد: مسئولان محیط‌زیست معتقدند با انتقال آب از دریای خزر مسائل و مشکلات زیادی را در بخش محیط‌زیستی ایجاد می‌شود که این امر نیازمند بررسی ویژه از سوی کارشناسان است.
وی با تأکید بر اینکه بیش از یک هزار و 800 کیلومتر در آمریکا آب منتقل‌شده است اعلام کرد: این در حالی است که بیش از 8 هزار کیلومتر نیز در کشور چین طرح انتقال آب اجرایی شده و هیچ مشکلی در وضعیت اقلیمی این دو کشور ایجاد نشده است.
عضو خانه ملت  برهم زدن وضعیت اقلیمی بین‌المللی را از دیگر دلایل محیط‌زیست برای عدم اجرای این پروژه برشمرد و گفت: این دلایل باید بررسی شود چراکه انتقال آب دریای خزر می‌تواند وضعیت اقتصادی استان‌هایی که در مسیر این پروژه قرار دارند را نیز متحول کند.
نماینده مردم دامغان بیان کرد: بحران کم‌آبی به‌شدت این استان را تهدید می‌کند و باید به این امر اهتمام ویژه‌ای بورزیم و تا زمینه ایجاد توسعه پایدار را در استان فراهم کنیم.
ا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار