کد خبر: ۵۸۰۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶ 17 March 2018
 به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی نیوز ‪ عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه دوم آخرین نماز عبادی ـ سیاسی جمعه تهران در سال 1396  با بیان چهار اولویت اساسی گفت: در یک جامعه مسئله امنیت اولین موضوع است و اخلاق فکر اعتقادات در اولویت دوم سپس مسائل اقتصادی و شکرگزاری مردم نسبت به نعمات الهی و مادی در اولویت‌های سوم و چهارمین قرار دارند و به لطف خداوند کریم جمهوری اسلامی ایران تاکنون به نعمات زیادی دست یافته و باید همه آن‌ها را پاس بداریم.خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به فضای سیاسی کشور پیش از انقلاب تصریح کرد: در سال ۳۱ که فضای کشور از نظر سیاسی باز شده بود افراد زیادی برای مجلس ملی کاندیدا شده بودند. 
در این بین آقای راشد نیز از بازار تهران به عنوان کاندیدا خود را معرفی و به مجلس راه پیدا کرد. 
بنابراین زمانی که آقای راشد می‌خواستند در این مجلس صحبت کنند حدیثی از پیامبر اکرم(ص) درباره لزوم نصیحت و توصیه همگان به خدا پیغمبر و دین و اسلام نقل کردند. 
پس از صحبت‌های ایشان اکثر نمایندگان مجلس او را مورد تمسخر قرار دادند و خطاب به او گفتند: که مگر این‌جا منبر است که شما از پیغمبر نقل می‌کنید؟ اینجا مجلس شورای ملی است؛ این نشان می‌دهد که آن زمان در فضای سیاسی کشور و مجلس شورای ملی چه خبر بوده است.
امامی کاشانی دشمن امروز را دشمن با برنامه علیه جمهوری اسلامی دانست و گفت: دشمن امروز نیز در حال دشمنی و برنامه‌ریزی علیه ایران است و می‌گوید که نسبت به این کشور باید افزایش اضطرار ناامنی افزایش مسائل و فشارهای اقتصادی را در دستور کار قرار داد. 
این دشمنی غرب نیز به دلیل آن است که آن‌ها مجلسی را که در آن نمایندگان در ابتدای صحبت خود بسم‌الله بگویند و علیه نظام سلطه صحبت کنند و بیانیه صادر نمایند را نمی‌خواهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: غرب با قوه قضائیه ما مشکل دارد و آن‌را قبول ندارد چون آن‌ها قوه قضائیه‌ای می‌خواهند که کمک حال‌شان باشد نه این‌که زمانی عده‌ای اغتشاشگر شلوغ می‌کنند این قوه و نیروهای امنیتی وارد شوند و از ادامه کار آن‌ها جلوگیری کنند. 
آن‌ها ارتش سپاه و قوای مختلف ما را قبول ندارند و به همین دلیل است که همواره بر جمهوری اسلامی فشار وارد می‌کنند. 
همچنین دشمن ایرانی را  را که زیر چتر ولایت فقیه قرار دارد را نمی‌تواند تحمل کند.
وی خطاب به جوانان گفت: جوانان و نوجوانانی که عصر قدیم را ندیده‌اند و از زمان گذشته و طاغوت بی‌خبر هستند بدانند که اگر آن بساط همچنان برپا بود الان دیگر از کشور نامی باقی نمانده بود.
خطیب جمعه تهران در ادامه سخنانش ضمن تقدیر از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ اظهار کرد: این‌که امام فرمودند: انقلاب ایران انفجار نور بود تنها یک لفظ نیست بلکه یک واقعیت است. 
ما مشاهده کردیم که ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب مردم با چه شور و عظمتی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور یافتند. 
بنابراین می‌بینیم که امروز مردم ایران در معنویت در دنیا پیشگام هستند.
امامی کاشانی افزود: وقتی امروز انسان به دنیا سفر می‌کند قدر ایران را می‌فهمد و در می‌یابد که ایران به چه میزان در معنویت جلو است. 
البته گرچه از جایی که باید به آن برسیم عقب هستیم اما امروز در زمینه معنویت نسبت به دنیا برتری داریم؛ مگر آن‌که بوی عطرآگین جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر برسد و کشورهایی مثل عراق و سوریه با اهل بیت سر و کار داشته باشند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ دوم به موضوع پاسداری از نعمات الهی پرداخت و در این رابطه تصریح کرد: باید قدردان نعمت بزرگ معنویت در کشور باشیم و آن را پاس بداریم و در روز ولادت و شهادت اهل بیت(ع) و ائمه اطهار باید فکر و سیره آن‌ها را تبیین کنیم. 
در صورت انجام این کار کشور به سمت جلو حرکت می‌کند و مردم نیز می‌توانند خود را به روزی که حکومت حضرت مهدی (عج) برپا می‌شود برسانند.
عضو مجلس خبرگان شرایط فعلی کشور را در حوزه اقتصادی و معیشتی نگران کننده دانست و گفت: ما مسئولان وظیفه داریم برای مردم و حل مشکلات آنان فکر و تلاش کنیم. 
ما نباید بگوییم که نمی‌توانیم یک مشکل را حل کنیم بلکه همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند در جمهوری اسلامی همه مشکلات حل شدنی هستند و انشاالله مشکلات کشور حل خواهد شد. 
بر همه مسئولان و دست‌اندرکاران جامعه وظیفه است که برای خدا کار کنند و با اهتمام بیشتر و عشق و علاقه در خدمت مردم باشند.
خطیب نماز جمعه تهران در پایان خطبه دوم از زحمات آیت‌الله جنتی تقدیر کرد و افزود: اقامه نماز جمعه و مطالعه برای آن کاری بسیار مشکل است. 
امیدوارم آیت‌الله جنتی اجر ۲۵ سال امامت نماز جمعه تهران را از امام زمان(ع) دریافت کنند.
امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران ضمن دعوت مؤمنین به تقوا پیرامون اهمیت توکل به خداوند صحبت کرد و گفت: در سوره‌های متعدد قرآنی مثل سوره مبارکه ابراهیم درباره توکل مباحث زیادی مطرح شده‌ است. 
مثلاً وقتی حضرت ابراهیم به امر خداوند هاجر و فرزند تازه متولد شده خود را از فلسطین به مکه آورد به فرمان خداوند مجبور شد که این دو را ترک کند و آن‌ها را در مکه تنها بگذارد؛ اما هاجر وقتی از حضرت ابراهیم پرسید که ما در این سرزمین خشک و بی‌آب تنهایی چه کنیم؟ ابراهیم خلیل‌الله بسیار متأثر شد و به کعبه رفت و خداوند به او گفت به آن‌ها بگو به من توکل کنند. 
سپس حضرت ابراهیم به هاجر گفت به خداوند توکل کنید و او پشتیبان شما است.
وی در ادامه افزود: تکیه و توکل به خدا انسان را بزرگ می‌کند. 
وقتی انسان به خالق یکتا به‌طور کامل  وابسته شد؛ توکل و ایمان به خداوند تمامی وجودش را پُر می‌کند و انسان می‌تواند موفقیت‌های زیادی را کسب کند. 
 
خطیب جمعه تهران رسالت انبیاء را دعوت انسان به سوی کمال دانست و تصریح کرد: انبیاء و بزرگان خلقت هدفشان دعوت انسان به کمال حق بود و در این خصوص توکل حضرت ابراهیم بود که خدا او را به کمال رساند و بزرگش کرد و لذا قرآن در این رابطه تأکید می‌کند: آن کسی که دین و توکل ندارد به خدا و و کعبه هم ایمان ندارد.
وی با اشاره به ترویح حس هم‌نوع دوستی در روزهای آخر سال گفت: ایام آخر سال و نزدیک ماه رجب است که این ماه ماه عبادت غفران و استغفار می‌باشد و دعاهای ما در این ماه از ارش بالایی برخوردار است. 
لذا در این روزهای پایانی سال بیایید به فقرا و جوانانی که به دلایل مادی نتوانسته‌اند ازدواج کنند کمک کنیم. 
چون یکی از جنبه‌های توکل به خدا این است که از خود بیرون بیاییم و برای جلب رضای خدا به مردم کمک کنیم. 
و عده‌ای هم به من می‌گویند که من می‌خواهم به نیازمندان کمک کنم اما کسی را نمی‌شناسم و من در این‌جا به این عده می‌گویم که کمک‌های مادی خود را به کمیته امداد اهدا کنید که کمیته امداد آن‌را به دست نیازمندان خواهد رساند. 
بنابراین استغفار و کمک به نیازمندان از جنبه‌های توکل به خداوند هستند.
وی در پایان خطبه اول گفت: یکی دیگر از جنبه‌های توکل اهل عمل بودن است. 
یعنی این‌که انسان وقتی می‌گوید من متوکل هستم باید به همان میزان اهل عمل باشد و نشود با دیدن صندوق پر از طلا عمل به کارهای معنوی را رها کند و به سمت کارهای دنیوی برود. 
همچنین اهل عمل بودن خیلی دشوار است اما باید در این خصوص شتاب داشت و همان‌طور که رهبری فرمودند: ملاک عمل انسان است. 
 
گزارش از سعید امینی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار