کد خبر: ۵۷۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 13 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل ازجی پلاس، شیر یک ماده غذایی بسیار مهم برای افراد و به ویژه کودکان است، اما  آلرژی شیر حدود سه تا پنج درصد کودکان اروپایی را درگیر کرده است که البته معمولا با افزایش سن کاهش می‌یابد.
علوفه گاو غنی شده با ویتامین A می‌تواند از واکنش‌های آلرژیک ایجاد شده توسط پروتئین شیر جلوگیری کند، البته استفاده از مکمل‌ها در دام این نیاز را برطرف نمی‌کند.
بیماری عدم تحمل لاکتوز مرتبط با کمبود آنزیم لاکتاز است و در این صورت فرد به قند موجود در محصولات لبنی واکنش نشان می‌دهد.
در مورد آلرژی به شیر، سیستم ایمنی بدن با یک پاسخ ایمنی متمایز علیه پروتئین شیر واکنش نشان می‌دهد.
در واقع سلول‌های ایمنی ویژه‌ای تشکیل شده‌اند که تولید آنتی‌بادی در مقابل پروتئین شیر می‌کنند تا نسبت به آلرژی واکنش انجام شود.
نتایج مطالعه انجام شده در موسسه وین نشان می‌دهد که اجزای شیر می‌توانند به جلوگیری از واکنش فرد نسبت به آلرژی شیر کمک کنند.
یکی از مهم‌ترین آلرژن‌های شیر پروتئین Bos d ۵ است. کلید این معما در پروتئین بتا-لاکتوگلوبولین شیر است. عامل مرتبط با واکنش‌های آلرژیک متابولیت ویتامین A است که اسید رتینوئیک نامیده می‌شود و از خانواده پروتئین‌های لیپوکالین است.
اگر نوزادان به شیر گاو آلرژی پیدا کنند، بدن آنها لنفوسیت‌های Th۲  تولید می‌کند. اینها سلول‌های ایمنی تخصصی هستند که تولید آنتی‌بادی را برای مبارزه با پروتئین شیر به عنوان بخشی از سیستم ایمنی بدن انجام می‌دهند.
گاوها این ماده پروتئینی را از ترکیباتی در علوفه سبز بدست می‌آورند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار