کد خبر: ۵۷۸۹۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 13 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد نصیری حقیقت مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد گفت: برپایی سفره هفت سین در مجموعه جهانی پاسارگاد، برگزاری نمایشگاه عکس، صنایع دستی، کتاب، برپایی چادر‌های عشایری به همراه نمایش زندگی عشایری، موسیقی سنتی، نمایش تئاتر، نوروز خوانی و گلستان خوانی در قالب نوروزگاه، برگزاری دو جشنواره عشایری در بخش پاسارگاد و مسابقات بازی‌های محلی از ویژه برنامه‌ های نوروزی در این شهرستان است.
وی بیان کرد: شهرستان پاسارگارد دارای دو اثر جهانی به نام‌های مجموعه جهانی پاسارگاد و باغ ایرانی پاسارگاد بوده و دارای ۱۳۷ اثر ثبت ملی است و مجموعه جهانی پاسارگاد همه روزه و در ایام نوروز از ساعت ۳۰ و ۷ دقیقه تا ۳۰ و ۱۷ دقیقه پذیرای گردشگران داخلی و خارجی هستند.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: به جز آثار تاریخی این شهرستان دارای ۵ تفرجگاه طبیعی به نام‌های چشمه ابوالمهدی، تنگ پیرچوبیان، چاهبید، جنگل ارسنجان و تنگ بلاغی است.
نصیری حقیقت ادامه داد: برای اسکان مسافران چند آموزشگاه در بخش مرکزی و بخش شهرستان پاسارگاد، زائر سرای امام زاده حسین و تعدادی از سالن‌های ورزشی و پارک‌های شهر برای برپایی کمپینگ در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: از غذا‌های محلی شهرستان پاسارگاد می‌توان به آب بنه، آش انار، آش دوغ، کته سیرموک و کته گوجه و از شیرینی‌های محلی به نان یوخه و حلوای سین اشاره کرد.
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد افزود: انواع دست بافت، کشک و دوغ از سوغاتی‌های این شهرستان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار