نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای سمنان :
به گزارش تابناک سمنان ،مشاور ریاست و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی را به تغییر در بینش مدیریتی دعوت کرد.
کد خبر: ۵۷۸۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 13 March 2018
به گزارش تابناک سمنان، دوازدهمین جلسه هیات امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به ریاست دکتر محمدصادق ضیائی نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در هیأت امنای سمنان برگزار شد.
وی با بیان اینکه یکی از سازمان‌هایی که اصل 44 به شکل دقیق در آن اجرا شده، دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: شرایط موجود این دانشگاه با گذشته تفاوت بسیار زیادی دارد و به هیچ عنوان نمی توانیم سمت و سیاق گذشته را ملاک قرار دهیم.
دکتر ضیائی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم دانشگاه آزاد اسلامی در بعد ساختاری و نیروی انسانی متخصص، واحدهای دانشگاهی را به تغییر در بینش مدیریتی دعوت کرد و گفت: زمان آن فرا رسیده که دانشگاه آزاد اسلامی با 25 میلیون مخاطبی که در کشور دارد، با تصمیم‌گیری درست، کشور را به سمت صلاح ببرد.
وی به تصمیمات غیراصولی و غیرکارشناسی اشاره و تصریح کرد: تصمیمات بدون تعمق دانشگاه، کشور و نظام را دچار آسیب می کند، در حالی‌که اگر 403 مرکز و واحد دانشگاهی در سراسر کشور به شکل مناسبی اداره شوند، تأثیرگذار خواهند بود و ثمرات و برکات آن به کشور و جامعه اسلامی برمی‌گردد.
مشاور رئیس و رئیس مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی با مقایسه گردش مالی دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی را مصداق بارز اصل 44 قانون اساسی دانست و اظهار داشت: باید با این توان و پتانسیل به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که اتاق‌های فکر واحدهای دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود به سمت دستیابی به خروجی‌های شایسته باشد.
وی با انتقاد از انجام کارهای غیرمحتوایی در پایان‌نامه‌های دانشجویی بر فعال‌سازی و هدایت گروه‌های آموزشی و اعضاء هیات علمی به سمت پژوهش‌های مورد نیاز جامعه تأکید کرد و گفت: باید نیازها را بشناسیم و از حداقل امکانات، حداکثر بهره‌وری را کسب کنیم تا کارآمد باشیم.
وی ادامه اداد: این دانشگاه به لحاظ اهمیت در شرایطی قرار دارد که بنا بر نقل قول صریح رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، مورد توجه مقام معظم رهبری است و ایشان به‌ صورت مستمر فعالیت‌های دانشگاه را زیر نظر دارند.
دکتر شهاب‌الدین چاوشی نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: علی‌رغم توصیه‌هایی که مقام معظم رهبری داشته‌اند، عدم ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و تولید در همه جا محسوس است.
استاندار سمنان با بیان اینکه بهره‌وری در دانشگاه آزاد اسلامی باید ارتقاء پیدا کند، تصریح کرد: مسئولان طرحی را تهیه کنند تا بتوانیم در شورای برنامه‌ریزی استان ارتباط دانشگاه آزاد اسلامی را با صنعت و تولید برقرار کنیم.
وی نداشتن دانش لازم در صنایع را دلیل اصلی نبود بهره‌وری کافی و عامل ورشکستگی آن‌ها عنوان کرد و افزود: صنعت می‌تواند با بهره‌گیری از دانش بهره‌وری را افزایش دهد و در عین‌حال دانشگاه را به لحاظ درآمد کمک کند.
در ابتدای این جلسه دکتر عبدالله خالصی دوست رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه های استان، گفت: شفافیت و انضباط مالی، مدیریت و کاهش هزینه‌ها، استفاده از ظرفیت‌های اصلی دانشگاه اعم از نیروی انسانی و سایر منابع، تمرکز بر توسعه امور پژوهشی و تجاری‌سازی تحقیقات، تبدیل دارایی‌های سرمایه‌ای بلااستفاده به دارایی‌های موردنیاز، رونق بخشی به منابع درآمدی جدید و دانش‌بنیان از ویژگی‌های رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در تنظیم بودجه سال 97 است.
در این جلسه طی احکام جداگانه‌ای از سوی دکتر فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی خیرالدین و دکتر حسین دامغانیان به‌ عنوان اعضا جدید هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان منصوب شدند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار