کد خبر: ۵۷۸۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴ 12 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از فارس، محمدرضا رادپی با بیان اینکه تعریق در اعضای بدن به دلیل تحریک اعصاب سمپاتیک ایجاد می‌شود، گفت: در مواقعی که تحریک سمپاتیک بیشتر از حد معمول است، افزایش تعریق به وجود خواهد آمد.
وی افزود: هر کدام از اعضای مختلف بدن گره سمپاتیک مخصوصی دارند. قطع اعصاب سمپاتیک برای از بین بردن تعریق شرایط خاصی دارد و به دلیل ارتباطات عصبی زیاد در بدن همیشه به سادگی نمی‌توان این اعصاب را قطع کرد. هنگامی که برای از بین بردن تعریق کف دست گره مربوط به اعصاب سمپاتیک آن را قطع می‌کنیم به صورت ناخواسته تعریق در پشت کمر یا شکم زیاد می‌شود و در آن نقطه بروز خواهد کرد.

فوق‌تخصص جراحی عروق ادامه داد: به همین دلیل باید جراحی اعصاب سمپاتیک لازم یا به عبارتی دیگر ناتوان کننده باشد تا پزشک تشخیص به جراحی دهد.

رادپی اظهار داشت: در کنار نخاع زنجیره سمپاتیک وجود دارد که از گردن تا کمر ادامه پیدا کرده است. هر کدام از اعضای بدن گره خاص خود را دارند به طور مثال کف پا،‌کف دست، زیر بغل و پا هر کدام گره مخصوص به خود را دارند.

فوق‌تخصص جراحی عروق در ادامه افزود: اگر تعریق بیش از حد در قسمتی وجود داشته باشد باید گره مخصوص به آن عضو را تحت عمل جراحی قرار داد و قطع کرد.
این مشکل معمولا از سنین نوجوانی و جوانی شروع شده و به‌دلیل بیش‌فعالی غدد عرق ایجاد می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار