فرمانده انتظامی استان سمنان:
به گزارش تابناک سمنان ،سردار روح الامین قاسمی بابیان اینکه تصادفات منجر به فوت در سمنان ۱۳.۵ درصد رشد داشت، ابراز داشت: از ابتدای سال جاری ۲۹۶ نفر در تصادفات جاده‌ای استان جان باختند.
کد خبر: ۵۷۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۴ 12 March 2018
به گزارش تابناک سمنان فرمانده انتظامی استان سمنان  ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با بیان اینکه تصادفات در استان سمنان  ۹.۸درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، ابراز داشت: تصادفات منجر به جرح ۸.۶ و تصادفات منجر به خسارت امسال ۱۱درصد افزایش را به نسبت سال قبل نشان می دهد.
سردار قاسمی  بابیان اینکه تصادفات برون‌شهری ۱۸.۵ درصد و حوادث درون‌شهری ۱۰۴درصد رشد داشته است، ابراز داَشت: کشته‌شدگان تصادفات درون‌شهری۵۱ نفر و جان‌باختگان حوادث برون‌شهری به ۲۴۵ نفر رسید و این درحالی است که این آمار در سال گذشته ۲۶ فوتی در تصادفات درون‌شهری و ۲۲۳ نفر در حوادث رانندگی برون‌شهری جان باختند.
وی  بابیان اینکه ۴۳ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان سمنان شناسایی‌شده است، تصریح کرد: ۱۹ نقطه پر تصادف در استان وجود دارد که برای رفع آن‌ها با دستگاه‌های مربوط رایزنی شده است و همچنین ۶۵درصد فوتی‌ها نیز در محور پرتردد تهران-مشهد رخ می‌دهد که برای کاهش آن‌ها باید استراحتگاه‌های بیشتری در طی مسیر دایر شود.
فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه رانندگان وسایل نقلیه اغلب بدون رعایت نکات رانندگی در این محور تردد می کنند، افزود: امسال ۱۶ موتورسیکلت سوار فاقد کلاه ایمنی در درون شهرهای استان جان باختند که نشان می دهد رعایت نکات ایمنی می‌تواند تضمین‌کننده جان انسان باشد.
وی بابیان اینکه سال گذشته بالغ‌بر هفت تن مواد مخدر در استان کشف شد، ابراز داشت: امسال شش تن و ۱۷۶ کیلو انواع مواد مخدر از ابتدای سال کشف و ۷۵ باند مواد مخدر در استان منهدم شد که البته بخش اعظمی از این کشفیات از خودروهای عبوری که سمنان را به عنوان معبر انتخاب کرده بودند مورد شناسایی قرار گرفت.
قاسمی بابیان اینکه درگذشته کشفیات مواد مخدر به کمتر از دو تن می‌رسید، تصریح کرد: امسال کشفیات مواد مخدر ۱۳درصد  کاهش داشت.
وی بابیان اینکه ۷۱درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان به کشف منجر شده است، افزود: سرقت‌ها در استان هفت درصد کاهش داشت لذا از مردم تقاضا داریم قبل از سفر نوروزی موارد ایمنی را درباره منازل خود به‌دقت رعایت کنند.
فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه امسال در مجموع ۶۵ اراذل‌واوباش در استان دستگیر و روانه زندان شدند، ابراز داشت: این تعداد نشان از کاهش ۴۸ درصدی فعالیت اوباش در استان دارد و همچنین جرائم سایبری امسال با کشف ۹۰ درصدی پرونده‌های استان با رشد ۷۰درصدی روبرو هستیم.
وی بابیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون جرائمی مثل آدم‌ربایی ۳۴ و یا چاقوکشی ۵۳درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در سایر جرائم مانند باج‌گیری و سرقت مسلحانه به طور ۱۰۰ درصدی شاهد کاهش وقوع جرم هستیم که نشان می دهد در این زمینه عملکرد پلیس کاملا مطلوب بوده است.
قاسمی بابیان اینکه تماس با ۱۹۷ به میزان ۴۱درصد رشد داشت، افزود: ۲۸۱ هزار نفر با پلیس ۱۱۰ در یک سال اخیر تماس گرفتند  که ۱۸۶ هزار از این تماس‌ها منجر به عملیات شد و همچنین مردم از مراکز مشاوره در کلانتری ها نیز استقبال مطلوبی داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار