به گزارش تابناک قزوین به نقل از صبح قزوین
دادستان قزوین با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان چهارشنبه سوری در قزوین گفت: استعمال قلیان در سفره خانه‌های استان همچنان ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفین نیز برخورد خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۷۸۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶ 12 March 2018

استعمال قلیان در سفره خانه‌ها همچنان ممنوع است/ با متخلفان چهارشنبه سوری برخورد می‌شوددادستان قزوین:

دادستان قزوین با تاکید بر برخورد قانونی با متخلفان چهارشنبه سوری در قزوین گفت: استعمال قلیان در سفره خانه‌های استان همچنان ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفین نیز برخورد خواهیم کرد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین پیش از ظهر امروز(یکشنبه) در کمیسیون جرائم خاص استان قزوین در سالن جلسات دادسرای قزوین بیان کرد: چهارشنبه آخر سال نزديك است و لازم است براي اين روز تدابير اجتماعي و فرهنگي مناسب از سوی نهادهای متولی انديشيده شود و اين طور نباشد كه شاهد افزايش سوانح و جرائم در سطح استان باشيم.

وی اضافه كرد: سركشي مسئولان در اين ایام بسيار مهم است بنابراين دادستان‌ها و فرماندهان پليس‌هاي شهرستان و پليس‌هاي تخصصي در خيابان‌ها حضور دارند و در صورت مشاهده بي نظمي و سلب آسايش براي مردم اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.

این مسئول افزود: مردم به دنبال تفريح و شادي سالم و آرام هستند از اين رو ممكن است برخي در اين روز بخواهند از فرصت شادي مردم سوءاستفاده كنند و يا حضور مردم را به سمت مسائل انحرافي سوق دهند كه درخواست ما اين است كه اجازه دهند مردم به زندگي آرام خود ادامه دهند.

صادقي نياركي عنوان کرد: دستگاه قضايي و انتظامي استان مدافع تفريح و آسايش سالم مردم و تأمين كننده امنيت جامعه براي زندگي توأم با شادي خانواده‌هاي ايراني است از اين رو اجازه نمي‌‎دهيم اين فرصت‌ها توسط برخي افراد قانون شكن دچار خدشه شود.

معتادین متجاهر جمع آوری می‌شوند
وی اظهار کرد: با متخلفینی که در چهارشنبه آخر سال آرامش و امنیت مردم را با قانون شکنی خدشه دار کنند، بدون اغماض برخورد خواهیم کرد و در صورت دستگیری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت به سر خواهند برد.

دادستان قزوین با اشاره به مرخصي زندانيان عنوان کرد: مرخصي زندانيان براساس بخشنامه قوه قضائيه و تدابير قانوني اجرا مي‌شود و محکومین به سرقت به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از تاریخ 25 اسفندماه تا پایان تعطیلات نوروز به مرخصی نخواهند رفت و سارقینی که حکم جلب آنها صادر شده نیز دستگیر خواهند شد.

وی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از سرقت منازل در ایام نوروز و با توجه به تقاضای نیروی انتظامی گشت‌های بسیج محلات نیز فعال تر می‌شوند تا شاهد امنیت بیشتری در این حوزه باشیم ولی لازم است در این خصوص شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند.

این مقام قضایی ابراز کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته معتادین متجاهر در صورت مشاهده از سطح استان جمع آوری می‌شوند و در گرمخانه‌های موجود نگهداری خواهند شد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: در ایام تعطیلات برخی از افراد سودجو از فرصت به وجود آمده استفاده کرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز، تعرض به منابع طبیعی و ایجاد چاه‌های غیرمجاز اقدام می‌نند که دستورات لازم جهت توجه بیشتر در این حوزه صادر شده اما لازم است که اداره منابع طبیعی و آب منطقه ای اهتمام ویژه ای داشته باشند تا شاهد اقداماتی از این قبیل نباشیم.

صادقی نیارکی با ابراز تاسف از برخی از نمایندگان مجلس تاکید کرد: متاسفانه شاهد این بودیم که طرح آزاد شدن استعمال قلیان در سفره خانه‌ها در صحن مجلس از سوی برخی از نمایندگان مطرح شد که امیدواریم تصمیمی گرفته شود که به صلاح جامعه و در جهت سلامت عمومی باشد اما در این خصوص از سوی مجلس اقدامی صورت نپذیرفته و ممنوعیت استعمال قلیان همچنان به قوت خود باقی است.

وی افزود: ما تابع قوانین هستیم اما در خصوص استعمال قلیان هیچ اقدامی از سوی قانونگذار صورت نپذیرفته است و استعمال قلیان در سفره خانه‌های استان همچنان ممنوع است و در صورت مشاهده با متخلفین نیز برخورد خواهیم کرد.

صادقی نیارکی در پایان گفت: در بسیاری از مسائل مربوط به مردم و جامعه مانند چهارشنبه آخر سال، حمل سلاح سرد باید فرهنگ سازی از سوی نهادهای متولی و مختلف صورت پذیرد؛ چون در بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی با اقدامات فرهنگی که در سال های گذشته انجام شده است شاهد کاهش چشمگیری هستیم.

منبع:صبح قزوین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار