کد خبر: ۵۷۷۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۵ 12 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جام جم آنلاین رادیو امسال نیز همچون سال‌های گذشته در ایام نوروز همراه شنوندگان است و با برنامه‌های سرگرم‌کننده، شادی و نشاط را به آنها هدیه می‌دهد. اطلاع‌رسانی درباره وضع راه‌ها، مسائل ایمنی مربوط به نوروز، وضع آب و هوا و معرفی نقاط گردشگری و راهیان نور از دیگر فعالیت‌های رادیو در ایام عید است. در این میان شنیدن چند برنامه خالی از لطف نیست که شنیدنش را به شما پیشنهاد می‌کنیم.«یک، دو، صدا» تلاشی برای دیده شدن
رادیو ایران در شب‌های بهاری برای دوستداران گویندگی و اجرا، مسابقه «یک،دو، صدا» را روی آنتن می‌برد. 27 شرکت کننده در 9 گروه سه نفره تا پایان تعطیلات نوروز در رقابتی نفسگیر برای برنده شدن تلاش می‌کنند و به سه نفر برگزیده، تندیس، جایزه نقدی و لوح تقدیر داده می‌شود.
بنا به گفته مهدی ساعی، تهیه کننده برنامه بعد از برگزاری دو فصل از این مسابقه با موضوع گویندگی و اجرای آزاد، فصل سوم آن به طنز و سرگرمی اختصاص یافت که با حضور 200 نفر از علاقه‌مندان در فرهنگسرای ارسباران و با آزمون ورودی برگزار شد که 81 نفر وارد برنامه شدند.
در مرحله اول برنامه، اجرای لطیفه و همچنین موقعیت طنز برای شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است ولی در مرحله نیمه نهایی و نهایی چالش‌های مختلفی همچون خوانش و اجرای شعر طنز، استندآپ کمدی یا «برپا خند» طراحی شده که سعید بیابانکی طنزپرداز و یکی از داوران برنامه قصد دارد این کلمه را باب کند. ضمن این‌که شرکت‌کنندگان باید نقش دستفروشی را در شب عید بازی کنند که قصد دارد با طنازی اجناس خود را به فروش برساند. حسین رفیعی و مرضیه صدرایی همراه بیابانکی، داوری مسابقه‌ها را بر عهده دارند و مهران حبیبی گزارش‌های طنزی را از شرکت‌کنندگان تهیه و تولید می‌کند. شنونده برنامه «یک، دو، صدا» از ساعت 19 و 30 دقیقه به مدت 45 دقیقه باشید.
گردشگری در «اینجا تهران است»
خیلی‌ها در ایام عید به گردش‌های یک روزه در تهران می‌پردازند. به این دوستان، همچنین کسانی که برای مسافرت به تهران می‌آیند پیشنهاد می‌کنیم که حتما شنونده «اینجا تهران است» رادیو تهران باشند. در این برنامه نه تنها جاذبه‌های دیدنی استان تهران معرفی می‌شود، بلکه با حضور کارشناسانی که خودشان تجربه سفرهای این شکلی را به این مناطق داشته‌اند، به جزئیات هم پرداخته خواهد شد.
مهدی رادفر، تهیه‌کننده این برنامه می‌گوید: در بخشی از برنامه، آیین‌های نوروزی در تهران قدیم در گفت‌وگوی میثم عبدی با نصرا... حدادی، پژوهشگر بیان می‌شود. ضمن این‌که با مسئولان شهرستان‌های مختلف استان در خصوص آمادگی و تسهیلاتی که در اختیار مسافران نوروزی قرار می‌دهند، گفت‌وگو می‌شود .
اینجا تهران است با گویندگی الهام شوقی و محمدحسین امیدی هر روز از ساعت 13 و 30 دقیقه به مدت یک ساعت پخش می‌شود.
سوار بر قطار «به سمت بهار»
عوامل برنامه‌ساز «به سمت بهار» رادیو سلامت هر روز سوار بر قطاری می‌شوند که قصد سفر به یکی از شهرهای دیدنی ایران را دارد. این برنامه با حضور مهمانان و کارشناسان به موضوعات مختلفی همچون بهداشت و تغذیه در سفر، دید و بازدیدهای نوروزی، نکات ایمنی در رانندگی، گردشگری و راهیان نور خواهد پرداخت.
جالب است بدانید علیرضا تابان در نقش توریستی خارجی همراه با مسافری بومی در رستوران قطار درباره غذای مورد علاقه خودشان صحبت می‌کنند و دکتر منصور رضایی، کارشناس تغذیه درباره خواص غذایی آن صحبت می‌کند.
اگر هر روز همسفر این قطار پرسروصدا باشید با ماجراهای خانواده آقا مقصود لکوموتیوران، بهار، قاصدک خانم و خانوم بزرگ بیشتر آشنا می‌شوید. آنها در آیتم «روزهای دور از خانه» از مهارت‌های ارتباطی در خانواده صحبت می‌کنند. «مش صفر» خدمه قطار نیز اگر اتفاق خاصی در قطار رخ دهد، شرح حال ماجرا را برای پزشک قطار، دکتر یاسر یوسفی شرح می‌دهد و او از کمک‌های اولیه به اشخاص حادثه دیده صحبت می‌کند. خوانش بهاریه‌های آدم‌های مشهوری همچون رسول ملاقلی‌پور و حسین پناهی، کوپه خنده و گزارش ترافیک و جاده‌ها از دیگر بخش‌های این برنامه است.
سولماز عطایی، سردبیر و تهیه‌کننده به سمت بهار می‌گوید: در «ایستگاه ویتامین» خانم دکتر پورفرخ نکته‌ای روان‌شناسی مرتبط با موضوع برنامه، سفر و نوروز می‌گوید. در ایستگاه «آشنایی» هادی اسدی (گزارشگر) با یکی از نخبه‌های سلامت که کار خاصی در زمینه سلامت انجام داده‌اند یا دستاورد خاصی در سال قبل داشته‌اند، همچون دکتر شمس گفت‌وگو می‌کند و در «ایستگاه شنیدنی‌ها » امیر ضیایی در مورد خبرهای شنیدنی از دنیای سلامت و جراحی‌های خاص و اتفاقات پزشکی که شنیدنش جالب است، صحبت می‌کند. در «ایستگاه آخر» طی ارتباط زنده با گزارشگر آن شهر در مورد سوغاتی و فضای گردشگری حاکم در شهر صحبت می‌شود.
ویژه‌برنامه «به سمت بهار» که برای سومین سال پیاپی است در عید اجرا می‌شود و از بهترین برنامه‌های شناخته شده در ارزیابی‌هاست، با گویندگی مسعود خواجه‌وند و فیروزه آدابی، هنرمندی اکبر مولایی، فاطمه شاه‌حسینی، سارا عرب‌پوریان و پیمان غریب‌پناه از 29 اسفند ساعت 10 و 10 دقیقه از رادیو سلامت پخش می‌شود.
زهره زمانی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار