معاون هماهنگی و پیشگیری نهاد ریاست جمهوری:
به گزارش تابناک سمنان ، علی‌اصغر احمدی گفت : امروز در دنیا به محض سخن درباره شورای شهر، شوراهای ایالتی و ... آموزش‌وپرورش، تربیت‌بدنی، ایمنی، بهزیستی، تامین اجتماعی و مسائل فرهنگی مد نظر می‌آید اما مصوبات شورای شهر در کشور ما فقط به شهرداری محدودشده است.
کد خبر: ۵۷۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 10 March 2018
معاون هماهنگی و پیشگیری نهاد ریاست جمهوری صبح شنبه در همایش شوراهای اسلامی استان سمنان به میزبانی شهرداری بیارجمند بیان کرد: نظام اسلامی دارای ساختار مشخصی است که چهار انتخابات در آن پیش‌بینی‌شده که از جمله آن‌ها شوراهای اسلامی، مجلس، خبرگان و ریاست جمهوری هستند که هرکدام جایگاه خود رادارند و حتی مردم طبق قانون، رهبری را نیز با رای غیر مستقیم خود انتخاب می‌کند اما نکته مهم در مقوله انتخابات شوراهای اسلامی، ورود ۱۰۰ هزار نفر برای حضور در شوراهای اسلامی سراسر کشور بود و نشان می‌دهد که تقاضا برای حضور و مشارکت مردمی در مدیریت شهری بسیار بالا است.احمدی  افزود: ارقام ثبت نامی در آخرین انتخابات شوراهای اسلامی نشان می‌دهد نزدیک به ۱۱۰ هزار نفر به پیکره مدیریت کشور اضافه می‌شود و این دوراندیشی قانون‌گذاران ما در مجلس خبرگان بود که در واقع شوراها را تعبیه کرد لذا باید بپذیریم که شوراها در جایگاه خودشان نیستند، وقتی می‌گوییم شورای شهر در واقع از شورای شهرداری‌ها سخن می‌گوییم.
 دبیر کل حزب همبستگی اسلامی بابیان اینکه مقصر این امر ساختاری است که در قانون پیش‌بینی‌شده و باعث می‌شود شوراهای اسلامی شهرها به شوراهای شهرداری‌ها تبدیل شوند، تأکید کرد: این نقصی است که در قانون ما وجود داشته و ما باید اختیارات بیشتری به شوراها بدهیم و اگر بخواهیم بخشی از مسئولیت‌های منطقه‌ای را به مردم واگذار کنیم، بهترین مکان همین شوراهای اسلامی شهرها و روستاها است.
وی افزود: نمایندگان می‌توانند در اصلاح قوانین مرتبط با شوراهای اسلامی موفق عمل کنند و حتی می‌توان شوراها را همانطور که در قانون دیده‌شده، به جایگاهی رساند که مانند شورای عالی استان ها، به مجلس شورای اسلامی لایحه بدهند لذا باوجوداینکه در قانون این امر پیش‌بینی‌شده اما تاکنون چند لایحه از طرف شوراها به مجلس ارائه‌شده است؟ چرا از این ظرفیت استفاده نمی‌شود؟
معاون هماهنگی و پیشگیری نهاد ریاست جمهوری، گفت: یکی از دلایل اینکه ظرفیت شوراها مغفول باقی‌مانده این است اینکه اعضای شوراها نیز خودشان را باور نداشته اند لذا باید پرسید آیا عضو شورای اسلامی شدن تنها برای کسب یک کرسی نمایندگی در مدیریت شهری و منطقه‌ای است یا می‌توان در کشور نیز تاثیرگذاری داشت؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار