کد خبر: ۵۷۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲ 09 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی پلاس  مسعود پزشکیان در تشریح آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه برای بررسی مشکلات موسسات مالی و اعتباری، گفت: براساس گزارشی که در آخرین نشست ارائه شده پرداخت سپرده های تعاونی ولیعصر(عج) و افضل توس آغاز شده و در افضل توس به خوبی پیش می رود و تقریبا سپرده ها بالای 100 میلیون تومان در حال پرداخت است. نایب رییس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درباره سپرده گذاران تعاونی ولیعصر(عج) عنوان شده که براساس یک زمان بندی خاص بر مبنای حروف الفبا مراجعه کنند، افزود: تا هفته آینده تمامی این سپرده گذاران پوشش داده می شوند، چراکه گویا تمام سپرده گذاران به یکباره برای دریافت سپرده خود مراجعه کرده بودند، که این موضوع سبب دشواری مدیریت شده و باعث شده بود که پرداخت ها براساس روال عادی انجام نشود.
سپرده گذاران تعاونی ولیعصر براساس حروف الفبا برای دریافت سپرده خود مراجعه کنند
وی ادامه داد: در حال حاضر با خود سپرده گذاران هماهنگ کرده اند که براساس روال به نوبت و به ترتیب حروف الفبا برای دریافت سپرده خود مراجعه کنند که مشکل آنها نیز در حال برطرف شدن است که ردیف اعتباری برای آنها باز شده و قدم بزرگی برداشته شده و تا 100 میلیون تومان تا چهارشنبه آینده به تمامی سپرده گذاران پرداخت می شود.
پزشکیان با بیان اینکه بانک مرکزی گزارشهایی ارائه کرد مبنی بر اینکه ظاهرا در یکی از دانشکده های دانشگاه تهران جلسات پاسخگویی با حضور سپرده گذاران و بانک مرکزی برگزار شده است، یادآور شد: براساس اطلاعات دریافتی در نهایت همه با یک رضایت نسبی از این جلسه خارج شدند، چراکه در واقع زمانی که فعالیت های بانک مرکزی، هیئت سه نفره، دولت و قوه قضاییه را شنیده بودند نسبتا از اقدامات راضی بودند، لذا مقرر شد که این جلسات تقویت شده تا پاسخگویی شفاف تر شود و ارتباطات مردمی افزایش یابد.
ظرف یک الی دو ماه آینده نحوه پاسخگویی به سپرده گذاران بالای 200 میلیون مشخص می شود
وی با تاکید بر اینکه مقرر شده که هیئت تسویه هفته آینده گزارشی ارائه دهد تا مشخص شود که کارها به چه شکل انجام می شود، افزود: مقرر شده است که در یک الی دو ماه آینده نحوه پاسخگویی به افرادی که بالای 100 و 200 میلیون تومان سپرده گذاری کرده اند مشخص شود و سعی شود مشکلات آنها رفع شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پروژه تسویه باید کار خود را سرعت بخشد و با هفته ای یک الی دو جلسه نمی توان اقدامات لازم را انجام داد، لذا این هیئت باید 24 ساعته تمرکز وبر روی موضوع کار کنندتا مشکلات حل شود.
تهیه بولتن جهت ارزیابی میزان عملیاتی شدن تصمیمات نمایندگان سران سه قوه
وی با بیان اینکه مقرر شده که یک بولتن از اقدامات صورت گرفته توسط نمایندگان سه قوه تهیه شود، اظهار داشت: مقرر شده براساس این بولتن تصمیماتی که توسط ما اخذ شده و اقداماتی که صورت گرفته تطابق داده شود، چراکه ما در جلسات مختلف تصمیماتی گرفته ایم که با تاخیر برخی به نتیجه رسیده و برخی در نیمه راه است.
پزشکیان افزود: مقرر شد تمام تصمیمات به صورت یک جدول در آید و وضعیت موجود هر موسسه و بانک مشخص و تعیین شود که چگونه باید به این هدف برسیم و چگونه اندازه گیری می کنیم که به این هدف رسیده ایم و اگر نرسیده ایم مشکل کجاست.
تشکیل گروهی برای شناسایی موسساتی که ممکن است مشکل داشته باشند
وی با بیان اینکه مقرر شده سیستم نظارتی نیز هفته آینده گزارش ارائه دهند تا نظارت تشدید و تقویت شود، ادامه داد: باید مشخص شود که آیا تمام بدهی ها پرداخت شده یا خیر و آیا شاکی ندارند یا خیر و اگر پرداخت نشده چرا اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مقرر شده که گروهی تشکیل شود تا موسسات دیگری که تا به حال به آنها پرداخته نشده و ممکن است مشکل داشته باشند، شناسایی شوند و قبل از اینکه منجر به مشکلی شده از بروز آن پیشگیری شود تا دوباره با چنین مسائلی مواجه نشویم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار