کد خبر: ۵۷۶۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳ 09 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل از جی پلاس هادی ایازی در نخستین همایش مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در حال حاضر پنج میلیون ایرانی به بیماری دیابت مبتلا هستند و این در حالی است که نیمی از آنها نسبت به بیماری خود آگاه نیستند.
وی افزود: موج بیماری دیابت کشور را فراگرفته است و علاوه بر پنج میلیون ایرانی مبتلا به دیابت، به همین میزان نیز افرادی در آستانه ابتلا به این بیماری قرار دارند.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت گفت: سلامت دارای چهار بعد روانی، جسمی، معنوی و اجتماعی است و بی توجهی به سلامت روان پیامدهای ناگواری برای جامعه دارد.
ایازی با اشاره به فعال شدن مجمع استانی سلامت به ریاست استانداران در تمام استان‌های کشور گفت: لازم است استانداران مجمع شهرستانی به ریاست فرمانداران تشکیل دهند و زمینه را برای فعال شدن کانون سلامت محله نیز ایجاد کنند.
ایازی با بیان اینکه 90 درصد اعتبارات حوزه درمان برای پنج درصد بیماران خاص و سرطانی هزینه می‌شود، تصریح کرد: لازم است با تغییر رویکردها اعتبارات این حوزه را به سمت پیشگیری از بیماری‌ها اختصاص داد.
معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه سالانه 335 هزار نفر در حوادث ترافیکی مجروح و حدود 200 هزار نفر در سال دچار سانحه آتش سوزی می‌شوند، خاطرنشان کرد: برای تامین سلامت مردم باید همه دستگاه‌های اجرایی و مردم در این زمینه همکاری داشته باشند.
در پایان این همایش از تمبر مجمع خیرین سلامت چهارمحال و بختیاری رونمایی شد.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار