کد خبر: ۵۷۶۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱ 08 March 2018
به گزارش تابناک سمنان به نقل  از تسنیم، محسن هاشمی ظهر امروز در نشستی با شوراهای اسلامی مراکز استان‌های کشور در سمنان اظهار داشت: طرح افزایش قیمت بلیت متروی تهران با پیشنهاد شهرداری تهران به تصویب شورا رسید.
وی با بیان اینکه 33 درصد از کل هزینه‌های مترو تهران از سوی مردم پرداخت می‌شود، افزود: 66 درصد از سایر هزینه‌ها از سوی شورای شهر و شهرداری به‌صورت مساوی تأمین می‌شود که این امر لازمه اجرای طرح افزایش قیمت بلیت مترو است.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه دولت موظف است در صورت عدم مخالفت با این طرح بالا بود قیمت بلیت مترو در تهران را بپردازد، اذعان کرد: این طرح با توجه به قانون حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده مانعی ندارد و کاملاً مجاز است.
وی با تأکید بر اینکه متروی تهران با ظرفیت جابه‌جایی 5 میلیون نفر در روز در حال فعالیت است، افزود: این در حالی است که روزانه بالغ‌بر 2 میلیون نفر از متروی تهران برای رسیدن به مقصد خود استفاده می‌کنند.
هاشمی با بیان اینکه 7 خط در متروی تهران وجود دارد، تصریح کرد: مسئولان در متروی تهران ناگزیر‌ند خسارت‌های عدم تکمیل ظرفیت و کمبود بیش از 3 میلیون نفر را با افزایش قیمت بلیت مترو جبران کنند.
وی با تأکید بر اینکه در صورت تکمیل این ظرفیت دیگر نیازی به افزایش قیمت بلیت در مترو نداریم یادآور شد: عده‌ای با اظهارنظرهای ناپخته و یا بازی‌های سیاسی مدعی هستند قیمت بلیت مترو حقوق مردم را ضایع می‌کند و این اصلاً درست نیست.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به عدم تصویب مجلس برای طرح تخصیص 7 درصد از اعتبارات حاصل از پران شدن حامل‌های سوختی به متروی تهران خاطرنشان کرد: به همین سبب باید با افزایش قیمت بلیت مترو نسبت به کمبودهای اعتباری در این بخش نیز اقدامی اساسی انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار